Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Yvonne Engmann
hvilke kamera skal jeg vælge (Læst 2854 gange) Postet d. 27-02-10 kl. 14:17
Jeg vil gerne have lidt hjælp til at finde ud af hvilke kamera jeg skal vælge, hvis jeg nu gerne vil fotografere fugle/musvågen/natur.

Jeg har et olympus 700, som jo er fint nok, når tingene står stille.

Og ville det være klogt at tage et fotograferingskursus, når jeg har købt mit "drømmekamera".

hilsen

Yvonne

Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen
#1 Kommentar postet d. 27-02-10 kl. 14:59. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
Hej Yvonne

For at fotonørderne kan give dig lidt kvalificeret hjælp, bør du nok skrive lidt mere om, hvad du har planer om at fotografere og en max pris på udstyret.

Mvh Michael

Besvar | Kommentér

Yvonne Engmann
#2 Kommentar postet d. 28-02-10 kl. 14:36. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
hej

Jeg kunne godt tænke mig at fotografere "mine" fugle, det kamera jeg har kan ikke gøre det godtnok.

Pris: 3500-4000,- kr. hvis man kan købe et til den pris.

hilsen Yvonne

Besvar | Kommentér

Brian Thomsen

Svaraktivitet:

(2)
#3 Svar postet d. 07-03-10 kl. 19:31. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
Hej Yvonne.

Er du til Canon eller Nikon? Ved godt at du har et Olympus.

Selv started jeg med et canon eos 400D og en sigma 70-300mm til mine fuglebilleder.

I de her link har jeg lavet 2 pakkeløsninger. et fra Canon og et fra Nikon.

Canon:

- se linket HER Kamerahus + linse 3939 Kr.

- se linket HER 70-300 tele 1765 Kr.

Ialt = 5704 Kr.

Nikon:

- se linket HER Kamerahus + Linse og en masse tilbehør 3999 Kr.

- se linket HER 70-300 tele 1765 Kr.

Ialt = 5764 Kr.

Billeder fra da jeg havde en sigma 70-300mm tele og et canon eos 400D: - se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

Håber det kan hjælpe lidt

Mvh.

Brian Thomsen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Yvonne Engmann
#4 Svar postet d. 08-03-10 kl. 07:54. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
hej

tusind tak for hjælpen, nu vil så lige finde ud af hvilke mærke jeg skal vælge, jeg kender bedst Canon af navn.Men jeg kan se at jeg får mere for pengene ved at købe et Nikon. Så nu skal jeg lige overveje hvad for et der er bedst.

hilsen Yvonne

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#5 Kommentar postet d. 08-03-10 kl. 09:04. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
Kamerahuset er ikke det vigtigste, der skal du vælge det som du synes bedst om, altså at holde ved, hvordan knapper og kontakter er placeret o.s.v.

Ligegyldigt om det så hedder Canon, Nikon, Sony o.s.v.

Det absolut vigtigste er objektiverne.

Nu ser jeg, at der anbefales 300 mm objektiver til fugle/rovfugle.

Jeg har selv et Canon 40 D og et 300mm objektiv, og er der noget det netop ikke dur til med kun 300 mm er det fugle, i hvert fald slet ikke de sky rovfugle....ikke fugle i naturen, men hvis man står på lur bag et vindue og venter på at solsorten kommer hen og snupper et æble på foderbrædtet lige udenfor er det ok.

Man kan slet, slet ikke snige sig tæt nok på fuglene ude i naturen til at få billeder hvor fuglene er andet end en lille plet i billedet med et 300 mm objektiv.

Eller også skal man være så heldig at billederne bliver så skarpe,at man kan udskære det lille udsnit med fuglen og forstørre op.

Min mening er, at til fugle skal man op i 500mm og så er det også dyrt (i forhold til det budget der nævnes).

Men som begyndersæt er de ok dem der nævnes, så man kan lære udstyret at kende og betjene det....indtil man har mod på at gi'' fra 5-7000 og op for et 500 mm objektiv, alt efter hvilket fabrikat man vælger

Besvar | Kommentér

John Strange Petersen
#6 Kommentar postet d. 08-03-10 kl. 09:14. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
På denne hjemmeside - se linket HER kan du se, hvad der fotograferes med de forskellige objektiver. Jeg synes nu, at 400 mm er ok til fugle, den er nemlig ikke tungere, end at den kan håndholdes.

mvh. John

Besvar | Kommentér

Yvonne Engmann
#7 Kommentar postet d. 08-03-10 kl. 17:16. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
ja, jeg er jo nybegynder når det er fugle, man fotografere og det er rigtigt, de dejlige musvåger, som der er nogle stykker af her i området, de sætter sig jo ikke lige.

Jeg tror selv inderst inde at jeg køber et kamera som jeg kan "lege" med. Jeg tror, jeg vil finde en, som kan lære mig alle de finesser der er. Men nu når jeg køber et "billigt", så må det jo lade sig gøre at sælge det med tiden og så købe et der er større og bedre. Nu tænker jeg på at jeg skal jo starte et sted. Er det ikke bedre at starte i det små, og så arbejde sig opad?

Hilsen Yvonne

Besvar | Kommentér

Brian Thomsen

Svaraktivitet:

(2)
#8 Svar postet d. 08-03-10 kl. 17:18. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
Jeg syntes at 300mm er godt nok som start.

Selv har jeg en 400mm nu.

Men man skal starte et sted, uden at købe sig fattig.

Hilsen

Brian

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1)
#9 Svar postet d. 11-03-10 kl. 23:43. Emne: hvilke kamera skal jeg vælge
Yvonne,- det er ikke rigtigt at kameraet er af mindre betydning ( sorry Eva). Et godt kamerahus kan gøre en middelmådig linse god. Det er heller ikke rigtigt at du skal bruge 500mm, tværtimod vil du kun opleve rystede billeder, medmindre du bruger stativ og en masse erergi på at fjerne udløserrystelser. Brug som nogle allerede har sagt en 200 -300mm - max 400 og køb et godt kamera - Nikon eller Canon, og så brug energien på at komme på skudhold af pips''erne.

Store linser er overrated''ede

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator