Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Klavs Frandsen
Billedbehandling - Link til gratis program. (Læst 1388 gange) Postet d. 09-03-10 kl. 14:31
Er der nogen der har et link til et gratis men rigtig godt billedbehandlingsprogram, jeg har i forvejen Paint Shop Pro 8.

Kommentér

Thomas Riedel
#1 Kommentar postet d. 09-03-10 kl. 14:37. Emne: Billedbehandling - Link til gratis program.
Hej Klavs, - gamle dreng.

Jeg bruger Picasa, - picasa.google.com, det er godt til at finde og organisere billeder, og det har nogle rimelige billedbehandlingsfaciliteter.

Mange hilsner fra Thomas

Kommentér

Jan Fischer Rasmussen
#2 Kommentar postet d. 09-03-10 kl. 14:37. Emne: Billedbehandling - Link til gratis program.
Det bedste (mest komplette) er vel GIMP, der dog er lidt krævende at sætte sig ind i:

- se linket HER

Kommentér

Mette Hansen
#3 Kommentar postet d. 09-03-10 kl. 14:38. Emne: Billedbehandling - Link til gratis program.
Øhm. Paint Shop Pro er IKKE gratis. Det er Corel, der sælger det. Du kan downloade en gratis demo-version, men den virker kun 30 dage.

Jeg har nemlig tidligere købt det, to gange.

I dag bruger jeg GIMP. Det er mindst lige så godt, når man ellers lærer at finde rundt i det.

Her er Paint Sho Pro:

- se linket HER

Og her er GIMP:

- se linket HER

God fornøjelse!

Kommentér

Stig Linander
#4 Kommentar postet d. 09-03-10 kl. 23:08. Emne: Billedbehandling - Link til gratis program.
Gratis billedbehandlingsprogrammer - ud over dem der allerede er nævnt:

IrfanView - se linket HER

XnView - se linket HER

Kører du Mac eller en anden form for Unix er der flere muligheder, bl.a.:

digiKam - se linket HER - kræver KDE og kan således også køre på Windows

CinePaint - se linket HER

M.v.h.

Stig.

Kommentér

Klavs Frandsen
#5 Kommentar postet d. 10-03-10 kl. 11:20. Emne: Billedbehandling - Link til gratis program.
Hej Thomas for sa... længe siden ! Jeg har nu prøvet Picasa 3, faktisk et udmærket program, har flere funktioner som er bedre og mere enkle/overskuelige end PSP. Rigtig god måde programmet præsenterer og opdeler billedgrupper på. Tak for tipset.

Hilsen Klavs.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator