Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

svend-aage nielsen
Er der nogen der har købt kamera her ? (Læst 2258 gange) Postet d. 14-03-10 kl. 14:01
Jeg har fundet dette link - se linket HER

Er der nogen der har købt kamera her?

Og derfor ved hvad der kommer på i omkostninger ?

Umiddelbart ser det vildt billigt ud ... 850 Euro gpt 5D Mark II = ca 6400 kr mod ca. 15.000 kr

Der kommer jo givet fragt + moms + en told og det er den der er det spændende punkt

Besvar | Kommentér

Steen Brølling

Svaraktivitet:

(3)
#1 Svar postet d. 14-03-10 kl. 14:33. Emne: Er der nogen der har købt kamera her ?
Nej jeg har ikke købt noget der, og turde heller ikke, men jeg har før været inde at kigge. Det er jo helt vildt. Visse ting koster en fjerdedel af hvad de løber op i herhjemme.

Men som sagt så turde jeg ikke bestille noget dér. Jeg har min tvivl om dets rigtighed.

Men hvis du køber noget og det lykkedes dig at modtage en pakke derfra, vil jeg meget gerne høre om det

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen
#2 Kommentar postet d. 14-03-10 kl. 14:42. Emne: Er der nogen der har købt kamera her ?
Hej Svend-Aage

Så vidt jeg husker er tolden 12%, på varer købt udenfor EU.

Mvh Michael

Besvar | Kommentér

Nicholas Bell

Svaraktivitet:

(7)
#3 Svar postet d. 14-03-10 kl. 15:03. Emne: Er der nogen der har købt kamera her ?
Det er fusk, desværre. Hvor ville det være godt at kunne bestille super kameragrej til småpenge og få det leveret til døren :D

Det er de samme ejere som har registreret TuuShop der blev afsløret for et par måneder siden.

- se linket HER

Jeg håber ikke at der er nogen herfra der har købt noget endnu.

Mvh Nicholas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kim Søvæld

Svaraktivitet:

(1)
#4 Svar postet d. 14-03-10 kl. 15:18. Emne: Er der nogen der har købt kamera her ?
Hej Svend Aage

Jeg kan forstå at der er tale om en svindler i svar#3 fra Nicholas. Ja, man skal virkelig passe på!

Jeg kender ikke forhandleren, men vil også gerne advare lidt om at handle den slags ting på nettet. Som du selv er inde på, så kommer der fragt, moms og told på. Men jeg kunne også forestille mig, at det vil blive meget bøvlet, hvis du modtager en defekt vare, eller den går i stykker efter kort tid. Det er mere trygt, hvis man lige kan kontakte en Dansk forhandler hurtigt. En anden ting er, at hvis du fortryder handlen og vil sælge, så kan det måske være svært at få den solgt, hvis den er købt i udlandet. Det kan jeg dog ikke bevise.

Jeg kan godt forstå, at folk kan blive fristet, men det kan blive en meget dyr oplevelse.

Mvh. Kim

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Bringsøe

Svaraktivitet:

(5)
#5 Svar postet d. 14-03-10 kl. 15:20. Emne: Er der nogen der har købt kamera her ?
Vi tør ikke købe fra sådanne foretagender, f.eks.

- se linket HER

Venligst

Henrik Bringsøe

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Steen Brølling

Svaraktivitet:

(3)
#6 Svar postet d. 14-03-10 kl. 15:26. Emne: Er der nogen der har købt kamera her ?
I thought it enough....

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

svend-aage nielsen
#7 Kommentar postet d. 14-03-10 kl. 17:07. Emne: Er der nogen der har købt kamera her ?
Ja - det er rigitgt at det ser umiddelbart ud til at der kun er forud betaling - et tilbud jeg ikke er sindet at bruge.

Der står også man kan betale med Visa kort - jeg har spurgt dem om hvordan -- afventer svar

Har også spurgt "SKAT" om hvad de skal have hvis man køber for 8000 dkkr i foto udstyr fra adressen -- afventer også dette svar

Jeg har set at en nævner 12% i import skat - jeg tror det er 17%.

Garanti - ja man kan i Europa kende de europæiske serie nr. og ja jeg har også hørt om manglende verdens garanti.

Men hvis - det er sandt at man kan købe til ½ pris kunne jeg godt overveje at ville løbe garanti risikoen - og det er jo så mit valg.

Men tak for alle de gode reaktioner - og det ender såmend nok med jeg ikke tør , nu vil jeg først høre både firmaetes svar og SKATs svar.

Er der ingen der har været derude - og har oplevet priserne.

Vi kunne vel arangere en gruppe rejse og så få en tur ud af det, samtidig med at det vi købte foto udstyr derude som så "betalte turen" lige som dem der får lavet tændet i Polen (eller hvor det nu er - mine bliver lavet i Ejby)

Besvar | Kommentér

Nicholas Bell

Svaraktivitet:

(7)
#8 Svar postet d. 14-03-10 kl. 18:44. Emne: Er der nogen der har købt kamera her ?
Hej Svend-Åge,

det lyder til at du stadig overvejer købet?

Her må jeg lige understrege at firmaet ER fusk. Priserne ER snyd og bedrag. Med 98% sikkerhed.

Ved at slå en WHOIS op, altså hvem der ejer domænet som butikken ligger på kan man se at det er det samme firma som havde butikken TuuShop. Hvis du googler TuuShop vil du falde over fotografer der klager over at de har betalt for varer de ikke har modtaget.

Uanset hvor billig en 5d mII så står til, så er det ikke specielt billigt hvis ikke du modtager kameraet.

Da TuuShop blev "afsløret" i januar/februar forsvandt siden sjovt nok og nu er KuoeShop opstået istedet. De ligner hinanden en del i opbygning og har samme udvalg til nøjagtigt de samme priser og med samme vilkår.

Hvis du forsøger at købe noget på KuoeShop vil du nok finde ud af at du kun kan betale via bankoverførsel. Og når pengene er overført, ja så er de væk og du står tilbage uden noget nyt kamera.

Jeg har endnu ikke læst om nogen der rent faktisk har modtaget noget fra dem.

I forhold til at købe i udlandet, ved reelle firmaer så kan det fint anbefales. Der er det godt bare lige at huske SKAT som du selv er inde på. Og på Canons ting kan du få en Worldwide Warranty med. Hvis der er noget med udstyret så indleverer du det bare til nærmeste Canon Center. Så skulle de tage sige af det, medmindre du har købt refurbished varer (hvilket ikke kan anbefales, det kan vist være lidt svært at gennemskue hvad du reelt får.).

mvh Nicholas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

svend-aage nielsen
#9 Svar postet d. 14-03-10 kl. 20:11. Emne: Er der nogen der har købt kamera her ?
Tak

Dit indlæg er taget til efterretning og endnu engang tak og også til alle jer andre.

Jeg har IKKE villet noget før jeg havde tryghed for at betale med et middel jeg ville kunne trække tilbage hvis nødvendig - jeg er lidt kylling over for forbrug af penge for det er trods alt ikke mana der falder fra himmelem - men er alligevel på jagt efter miraklet

Det er jo klart at også mange andre er på jagt efter "miraklet", men kun få slipper pengene før der trods alt er tryghed for det de gør.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator