Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lisa Ammitzbøll
fløjlsfod 2 fotos (Læst 654 gange) Postet d. 16-03-10 kl. 10:34
På gammel ved, midt i hunderosekrat, så jeg denne svamp, med ret lang stilk. Det må være en fløjlsfod, - hatten er klæbrig, gul til gylden, stokken lys foroven hvorefter den bliver mørkere nedefter. Har en mild lugt af svamp.

Kan man bestemme hvilken slags fløjlsfod eller skal den bestemmes under mikroskop?

venlig hilsen Lisa

fløjlsfod 2 fotos (På gammel ved, midt i hunderosekrat, så jeg denne svamp, med ret lang stilk. Det må være en fløjlsfo)
Foto: Lisa Ammitzbøll
Klik på billedet for original størrelse (710 x 513)
Besvar | Kommentér

Lisa Ammitzbøll
#1 Kommentar postet d. 16-03-10 kl. 10:36. Emne: fløjlsfod 2 fotos
foto af lameller

fløjlsfod 2 fotos (foto af lameller)
Foto: Lisa Ammitzbøll
Klik på billedet for original størrelse (680 x 452)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#2 Svar postet d. 16-03-10 kl. 16:59. Emne: fløjlsfod 2 fotos
Med fare for at få tæsk af Jan, så vil jeg kalde den Gul Fløjlsfod, dels ligner den, dels er der kun kendte problemer når de vokser på pil eller poppel, den ligner ikke de fotos jeg har set af Rodslående Fløjlsfod (Flammulina fennae), en rodslående, lidt sjældnere art der typisk vokser på løvtræsrødder, så th(jaah) det må være rigtigt nok

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator