Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
10. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Hugo Jensen
Meget stor poresvamp - hvilken art? (Læst 561 gange) Postet d. 27-03-10 kl. 13:45
Jeg fandt denne svamp på en gran i Grib skov i sep. 2003. Den går ca. 20 cm ud fra stammen og er 25-30 cm i bredden.

Meget stor poresvamp - hvilken art? (Jeg fandt denne svamp på en gran i Grib skov i sep. 2003. Den går ca. 20 cm ud fra stammen og er 25-)
Jørgen Hugo Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#1 Svar postet d. 27-03-10 kl. 15:22. Emne: Meget stor poresvamp - hvilken art?
Det er Randbæltet Hovporesvamp.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jørgen Hugo Jensen
#2 Kommentar postet d. 29-03-10 kl. 13:21. Emne: Meget stor poresvamp - hvilken art?
Jeg har været ved at checke forskelligheden på Randbæltet hovporesvamp her på sitet og kan se den er stor, men jeg syntes det ser ud til at der altid er en rødbrun zone lige før den hvidlige kant yderst. Her på min er der noget mørkebrunt, og formen af svampen er også ret speciel. Er det den eneste mulige svamp i den størrelse på gran og synes du den er typisk?

Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(536)
#3 Svar postet d. 29-03-10 kl. 13:45. Emne: Meget stor poresvamp - hvilken art?
På denne årstid er der mange randbæltede hobporesvampe, der ikke er orange, men i blålige/grålige toner

Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#4 Svar postet d. 29-03-10 kl. 14:02. Emne: Meget stor poresvamp - hvilken art?
Eva har ret!

Besvar | Kommentér

Jørgen Hugo Jensen
#5 Kommentar postet d. 30-03-10 kl. 13:50. Emne: Meget stor poresvamp - hvilken art?
Mht. årstid så er det september, hvor jeg fotograferede den I mener og ikke nu i marts?

Jeg ser altid masser af dem i perioden aug-okt som har rød/orange bælte.

Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(536)
#6 Svar postet d. 30-03-10 kl. 14:13. Emne: Meget stor poresvamp - hvilken art?
Ja der er masser med rød/orange bælte, også nogle nu, men der er altid nogle eksemplarer, der er mindre festlige i farverne

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator