Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Svend Ove Jensen
hvad er der galt :-( (Læst 1385 gange) Postet d. 11-04-10 kl. 17:48
Idag havde jeg planlagt den store tur,og travede mindst en km med mange kg udstyr og fornødenheder.Jeg ville fotografere gråstrubet lappedykker,men det blev til blåstrubet istedet Hvad pokker er der pludselig sket med mit gamle elskede 400D?

hvad er der galt :-( (Idag havde jeg planlagt den store tur,og travede mindst en km med mange kg udstyr og fornødenheder.J)
Svend Ove Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erland Nielsen

Svaraktivitet:

(9)
#1 Svar postet d. 11-04-10 kl. 17:52. Emne: hvad er der galt :-(
Hvidbalancen stod ikke på AWB (auto white balance) ?

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen
#2 Kommentar postet d. 11-04-10 kl. 18:09. Emne: hvad er der galt :-(
Hej Erland!

Hvordan er det mon sket? Har lige rettet det og afprøvet på naboens tag,og det virker perfekt igen.Var det virkelig det hele Mange tak!

Mvh Sv.O.

Besvar | Kommentér

Erland Nielsen

Svaraktivitet:

(9)
#3 Svar postet d. 11-04-10 kl. 21:03. Emne: hvad er der galt :-(
Husk at hvis du fotograferer i RAW, kan du bare stille hvidbalancen når du konverterer billederne, og således kan alt genoprettes som om du havde haft kameraet på AWB da du tog billederne.

Hvis du har fotograferet i Jpeg (alene) må du "fuske" med farverne for at fjerne de "blå halse"

mvh Erland

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jan Sejersen

Svaraktivitet:

(1)
#4 Svar postet d. 28-04-10 kl. 14:09. Emne: hvad er der galt :-(
en klassisk AWB

Sjovet kameraet kan blive snydt sådan. Er helt holdt med at bruge AWB selv da den sjælent rammer rigtig og det ikke kræver de helt storer justeringer i løbet af dagen

Besvar | Kommentér

Søren Langkilde Madsen
#5 Kommentar postet d. 28-04-10 kl. 15:36. Emne: hvad er der galt :-(
Nogle kameraer er gode til at sætte hvidballancen via auto-white-ballance og andre fejler helt.

Det er dog ret nemt at rette denne efterfølgende. De fleste billedbehandlingsværktøjer giver mulighed for at skrue på hvidballancen. Mange har endda mulighed for at udpege et område med noget der skulle være neutralt gråt.

Her er et eksempel på hvordan billedet er tilrettet med en sådan funktion.

hvad er der galt :-( (Nogle kameraer er gode til at sætte hvidballancen via auto-white-ballance og andre fejler helt.

D)
Søren Langkilde Madsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator