Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Claus Steffensen
FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ (Læst 7667 gange) Postet d. 16-04-10 kl. 23:41
Jeg står og skal ha'' et af ovenstående modeller, men jeg er i tvivl om, hvilket et jeg skal vælge. Måske der herinde er nogle kvikke hoveder, der kan rådgive lidt?

Kameraet skal benyttes til dokumentationsfotos af fugle, hvor mine objektiver ikke kan nå ud.

Fujien har 10 MP, mens Olympusen har 14 MP

Fuji har trible billedstabilisering, mens Olympusen har dobbelt.

Fuji når ud på, hvad der svarer til 720mm, mens Olympus når ud på 840mm.

Er der nogen, der har en mening om, hvilken fotoprocessor der er bedst? Fuji kalder deres 1/2.3-inch BSI-CMOS, mens Olympus kører med en 1/2,33 '''' CCD sensor.

Alle inputs er meget velkommen, tak

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Niels Riis Ebbesen

Svaraktivitet:

(4)
#1 Svar postet d. 17-04-10 kl. 22:40. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ
Hej Claus

Fuji''en er langt det bedste af disse to kamera, det har en større CMOS sensor, en velfungerende billedstabilisering og så kan det også gemme billederne i RAW-format.

Fuji''en kan også lave videoer i HD, og som noget helt særligt, så kan det også lave higt-speed videooptagelser med op til 1000 frames i sekundet, det åbner op for nogle spektakulære optagelser af flyvende insekter og andet sjov.

Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jørgen Skantse

Svaraktivitet:

(12)
#2 Svar postet d. 18-04-10 kl. 00:49. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ

Olympus har slet ikke en søger !?

Med solen i ryggen kan man ikke se en pind på et udvendigt display så jeg mener ikke man kan undvære en søger.

En test af Fuji her :

- se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Søren Brøndum Christensen
#3 Kommentar postet d. 18-04-10 kl. 03:12. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ
Jeg købte et Olympus den gang de hed SP-550UZ.

Når jeg endelig tog det med, var det ved at drive mig til vanvid fordi jeg var vant til DSLR. Der skulle trykkes på så mange ulogiske knapper hvis man selv ville tage kontrol over kameraet. Jeg købte den gang et Canon G9. Det kunne man behandle som et DSLR med stort set samme logiske knapper. UZ var ikke et must for mig.

Så vidt jeg kan se kan HS-10 også betjenes som et DSLR.

Jeg synes det vejer tungt.

Jeg kunne selv få lyst til HS-10 efter at have læst lidt om det

Er du til engelsk diskuteres det her:

- se linket HER

Mvh

Søren C

Besvar | Kommentér

Jan Fredsholt

Svaraktivitet:

(10)
#4 Svar postet d. 18-04-10 kl. 06:58. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ
Jeg overvejer selv at skippe alt mit SLR-udstyr og ryge på en HS10.

Jeg synes HS10 vinder på:

- Kan styres med AV og TV osv.(kan SP-800UZ ikke)

- Har manuel fokus vha. ring på objektivet.

- Flipbar skærm.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Klaus Bek Nielsen
#5 Kommentar postet d. 18-04-10 kl. 09:10. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ
Hvis der er nogen som køber det, så lad os høre, hvordan det fungerer, for man kan da blive tosset af at læse reviews.....

Besvar | Kommentér

Niels Riis Ebbesen

Svaraktivitet:

(4)
#6 Svar postet d. 18-04-10 kl. 19:07. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ
Klaus Bek Nielsen skrev: "Hvis der er nogen som køber det, så lad os høre, hvordan det fungerer, for man kan da blive tosset af at læse reviews."

En af mine gode venner er ansat hos Fuji Danmark, så jeg har allerede prøvet et HS10, og det er et lækkert kamera, som virkelig tager gode billeder.

Jeg kunne sagtens håndholde optagelser ved max tele på 1:125 sec. så dets billedstabilisering er virkelig noget som virker.

Og jeg er jo helt vild med Fuji''s farvegengivelse, hvor man kan vælge imellem, at det skal arbejde som de forskellige typer Fuji-film.

Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Klaus Bek Nielsen
#7 Kommentar postet d. 18-04-10 kl. 20:18. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ
Hvaaa Niels det lyder jo spændende, så vil jeg godt spørge til den elektroniske søger og om det kan lave ordentlige supermakro, som er mit væsentligste krav.

Jeg bruger faktisk det omtalte SP550UZ med ganske vellykkede resultater, selvom det naturligvis også har svagheder.

Og havde for nylig Canons 20 IS hjemme. Det var en stor skuffelse. Lækkert kamera med mange muligheder, men det var svagt på de nævnte punkter, og så bryder jeg mig ikke så meget om de hårde skarpe farver.

Venlig hilsen Klaus

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#8 Kommentar postet d. 18-04-10 kl. 20:39. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ
Lyder Sør''me interessant den det Fuji-kamera - er der så meget som en antydning af et prisleje (i DKK) i sigte???

Med nysgerrige hilsner

Lars Jørgen

Besvar | Kommentér

Claus Steffensen
#9 Kommentar postet d. 18-04-10 kl. 20:45. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ
Tak for alle links og svar i tråden.

Jeg har bestilt det hos Dustin til små kr. 3.400,- - desværre først til levering 29/4.

Jeg lægger nogle billeder op, når det er ankommet.

-syntes at jeg et sted læste om et firmware-problem, der kunne udskyde leveringen? Nogen der ved noget om det?

Mvh.

Claus

Besvar | Kommentér

Side 1 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator