Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
8. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Marianne Adamsen
Er dette en Hvidhalset fluesnapper? (Læst 2636 gange) Postet d. 01-05-10 kl. 10:40
Denne sort-hvide fugl, som jeg ikke har set før, sad på mit havehegn i Aalborg i går, 30/4-10, i lang tid. Jeg tror, det er en hvidhalset fluesnapper, er det rigtigt?

Mvh

Marianne

Er dette en Hvidhalset fluesnapper? (Denne sort-hvide fugl, som jeg ikke har set før, sad på mit havehegn i Aalborg i går, 30/4-10, i lan)
Foto: Marianne Adamsen
Besvar | Kommentér

Hans Nielsen
#1 Kommentar postet d. 01-05-10 kl. 10:53. Emne: Er dette en Hvidhalset fluesnapper?
En hvidhalset fluesnapper,flot lille fugl.

Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen
#2 Kommentar postet d. 01-05-10 kl. 11:48. Emne: Er dette en Hvidhalset fluesnapper?
Hvor heldig har man lov at være?

Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#3 Svar postet d. 01-05-10 kl. 11:58. Emne: Er dette en Hvidhalset fluesnapper?
Wauw. Ja, det er helt sikkert en smuk han af Hvidhalset Fluesnapper. Let kendelig på det hvide halsbånd (surprice ) hele vejen rundt. Broget Fluesnapper har nakken sort.

Ved at se dit billede føler jeg den samme rislen i kroppen som, da jeg for 33 år siden (!) [Anholt 8.maj 1977, den slags datoer husker man] trak årets første BRF (slang for Broget Fluesnapper) ud af min ringmærkerpose for at vise den til Michael Ankersen.

Vi havde snakket et par dage om, hvornår de fluesnappere mon kom, så da jeg pillede en flot han BRF ud af "nettet nede ved bækken", gemte jeg den i en særlig pose for at blære mig over for MA.

Og efter at have mærket de andre fugle fra runden trak jeg årets første BRF op i hovedet på MA og grinede.

Fuglen kiggede lige på ham og havde sin nakkkkkke mod mig .......... FOR F..... DA !!!! ....Det er jo ikke en BRF. Det er jo en HVIDHALSET ......

..resten fortaber sig i tågerne; men billedet af dén nakke står krystalklart i min erindring!..

Tillykke med en meget flot og meget sjælden fugl.

kh niels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3680)
#4 Svar postet d. 01-05-10 kl. 12:04. Emne: Er dette en Hvidhalset fluesnapper?
Hej Marianne,

Tillykke med det spændende fund, er den der endnu ?

Hilsen

Frank

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Marianne Adamsen
#5 Kommentar postet d. 01-05-10 kl. 13:58. Emne: Er dette en Hvidhalset fluesnapper?
Hold da op, hvor er det spændende! Mange tak til Hans, Svend Ove, Niels og Frank for venlige svar.

I dag har jeg ikke set den, og i går stod jeg og skulle ud af døren, havde pakket hele fotohalløjet, og så sad den der. Jeg skulle afhentes, men her var noget, der var vigtigere, så de måtte vente, heldigvis forstod de hvorfor.

Stor venlig hilsen og tak,

Marianne

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator