Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

allan modeweg-hansen
UNDSKYLD MIG,MEN...?? kvalitets sikring skal det tage 2 år??? (Læst 749 gange) Postet d. 16-05-10 kl. 16:45
hey i 2008 uoloaded jeg en grovlakporresvamp. se link. takker.. .jeg har fået den godkend af en biolog & sendt billeder ind her..dog er den aldrig blevet godkendt heller ikke med næsten 40 mennesker der er i kvalitetsikringen..undskyld mig men skal det tage så langtid??? bedste hilsner allan.

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 16-05-10 kl. 17:13. Emne: UNDSKYLD MIG,MEN...?? kvalitets sikring skal det tage 2 år???
Hej Allan

Der er rigtig mange svampe der mangler at blive kvalitetsgodkendt, og det bliver desværre en langvarig proces når vi kun er TO-TRE som står for kernen i kvalitetssikringen af svampene.

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

allan modeweg-hansen
#2 Kommentar postet d. 16-05-10 kl. 17:20. Emne: UNDSKYLD MIG,MEN...?? kvalitets sikring skal det tage 2 år???
hey tak torbjørn..så må jeg bare vente jo..den lever dog rigtigt godt endnu og vokser og vokser. men tak for hurtigt svar...god søndag hilsen allan

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 16-05-10 kl. 17:40. Emne: UNDSKYLD MIG,MEN...?? kvalitets sikring skal det tage 2 år???
Allan, jeg skal nok sende tråden videre til nogen som ved mere om poresvampe end jeg; men umiddelbart tvivler jeg på identiteten, sagen er at Grov Lakporesvamp er en østjysk - sjællandsk specialitet der gror på levende træ, meget ofte i parker. Har du nogen oplysninger om vært, og om overfladen kunne knækkes med en negl eller hvad, samt, hvilken biolog har set på svampen?

Jeg synes umiddelbart at det langt mere ligner store eks. af Flad Lakporesvamp (passer i farven og med at den tilsyneladende vokser på en stub), men som sagt, sender jeg den videre!

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 16-05-10 kl. 17:40. Emne: UNDSKYLD MIG,MEN...?? kvalitets sikring skal det tage 2 år???
Allan, jeg skal nok sende tråden videre til nogen som ved mere om poresvampe end jeg; men umiddelbart tvivler jeg på identiteten, sagen er at Grov Lakporesvamp er en østjysk - sjællandsk specialitet der gror på levende træ, meget ofte i parker. Har du nogen oplysninger om vært, og om overfladen kunne knækkes med en negl eller hvad, samt, hvilken biolog har set på svampen?

Jeg synes umiddelbart at det langt mere ligner store eks. af Flad Lakporesvamp (passer i farven og med at den tilsyneladende vokser på en stub), men som sagt, sender jeg den videre!

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#5 Svar postet d. 17-05-10 kl. 10:29. Emne: UNDSKYLD MIG,MEN...?? kvalitets sikring skal det tage 2 år???
Hej Allan

Jacob Heilmann-Clausen har lige skrevet at det er Flad Lakporesvamp, hvilket jeg også selv mente efter at have set nærmere på dit foto, vil du være venlig at rette navnet

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator