Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. juni 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Digesvaler ved Ebbeløkke, Sjællands Odde (Læst 921 gange) Postet d. 25-05-10 kl. 10:22
-Vi skulle til Tuse Næs -af uforklarlige grunde drejede jeg skarpt til venstre -Vejskiltet sagde Ebbeløkke -Min kone var et stort spørgsmålstegn, men vi "kunne vel komme tilbage til A21"....

Skøn strækning -og vi kunne parkere og nyde kysten og den pragtfulde udsigt over vandet.

Vandet og stranden virkede tillokkende -nok i det koldeste den 18. maj, men en enkelt lystfisker i waders -ude i vandet.

OG så alle de svaler, der drønede rundt ved skrænten....

-jamen, de var jo BRUNE -og mindre end vores By- og Landsvaler.

Må med skam erkende, at jeg ikke kan huske tidligere oplevelser med DIGESVALER.

Vi stod længe og nød fuglene.

Jeg formoder, at det er almindelig kendt af fuglefolket -

Digesvalerne ved Ebbeløkke.

På vej ud passerede vi store Solbærmarker og så ...med misundelse..., at kartoffelavlen var MEGET langt fremme.

Desværre ikke tid til botanisering,men STOR oplevelse at se Digesvalerne.

Mvh.

Per

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6311)
#1 Svar postet d. 25-05-10 kl. 19:17. Emne: Digesvaler ved Ebbeløkke, Sjællands Odde
Det er absolut ingen skam ikke at have mødt Digesvalen tidligere.

Tværtimod viser det hvor mange ''nye'' fugle du så kan glæde dig over at se fremover

Mvh.

Peter

ps bor i et forstadsområde hvor vores tre almindelige svalearter hver dag søger føde over en lavvandet sø, så jeg går af og til og kigger efter en sjældenhed som Rødrygget svale.......

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 05-05-21 kl. 10:18. Emne: Digesvaler ved Ebbeløkke, Sjællands Odde
Tak til Peter Sunesen for dette svar :

Det er absolut ingen skam ikke at have mødt Digesvalen tidligere.

Tværtimod viser det hvor mange ´´nye´´ fugle du så kan glæde dig over at se fremover

Mvh.

Peter

ps bor i et forstadsområde hvor vores tre almindelige svalearter hver dag søger føde over en lavvandet sø, så jeg går af og til og kigger efter en sjældenhed som Rødrygget svale.......

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 05-05-21 kl. 11:03. Emne: Digesvaler ved Ebbeløkke, Sjællands Odde
Svaret skulle bringer i Forfratråden

-fortsættelsen af denne tråd

-men tak endnu en gang, Peter

- se linket HER

Her fra Ulbjerg Klint for få dage siden

Digesvaler ved Ebbeløkke, Sjællands Odde (Svaret skulle bringer i Forfratråden
-fortsættelsen af denne tråd
-men tak endnu en gang, Peter
:)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 594)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator