Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Allan Bergmann Jensen
Morkel - men hvilken? (Læst 755 gange) Postet d. 02-06-10 kl. 00:19
Jeg fandt denne morkel i min have midt i maj. Jeg har kigget i galleriet og synes den minder den mest om keglemorklen (M. conica). Den var lidt fladtrykt, og fotoet er på den smalle led. Den var ca. dobbelt så bred på den anden led.

Ved sammenligning med billederne i min svenske svampebog, ligner den mest det svenskerne kalder for en Toppmurkla (M. Elata Fr.)

Jeg har flere fotos hvis det er nødvendigt for bestemmelsen.

mvh. Allan

Morkel - men hvilken? (Jeg fandt denne morkel i min have midt i maj. Jeg har kigget i galleriet og synes den minder den mes)
Foto: Foto: Allan Bergmann Jensen
Besvar | Kommentér

Allan Bergmann Jensen
#1 Kommentar postet d. 02-06-10 kl. 00:30. Emne: Morkel - men hvilken?
Jeg glemte at fortælle, at morklen voksede på barkflis fra gran. Jeg vedhæfter et billede mere, som viser morklen i tværsnit.

allan

Morkel - men hvilken? (Jeg glemte at fortælle, at morklen voksede på barkflis fra gran. Jeg vedhæfter et billede mere, som )
Foto: Allan Bergmann Jensen
Besvar | Kommentér

Emil Lütken

Svaraktivitet:

(14)
#2 Svar postet d. 02-06-10 kl. 00:47. Emne: Morkel - men hvilken?
Det er Kegle-Morkel.

Mvh

Emil

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3016)
#3 Svar postet d. 02-06-10 kl. 06:14. Emne: Morkel - men hvilken?
Morchella conica og M. elata er to navne for samme art

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator