Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland (Læst 2134 gange) Postet d. 26-06-10 kl. 10:55
Jeg mener, jeg har fundet Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland (østligt, nær Nykøbing F.

Ret fintprikket stængel, tilsyneladende skydende fra jordstængel, så skud står i grupper. Anislugt, dog ikke kraftig. Sammenlign følgende fotos, især 4 og 5. Belæg af en uudviklet skærm haves.

Kommentarer?

Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland (Jeg mener, jeg har fundet Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland (østligt, nær Nykøbing F.

Ret fintprikk)
Poul Evald Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 Kommentar postet d. 26-06-10 kl. 10:56. Emne: Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland
Næste foto:

Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland (Næste foto:)
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#2 Kommentar postet d. 26-06-10 kl. 10:57. Emne: Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland
Næste:

Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland (Næste:)
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#3 Kommentar postet d. 26-06-10 kl. 10:58. Emne: Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland
Næste:

Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland (Næste:)
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#4 Kommentar postet d. 26-06-10 kl. 11:00. Emne: Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland
Og sidste i serien. De stod i smågrupper med ret tætstående skud.

Hvad mener I?

Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland (Og sidste i serien. De stod i smågrupper med ret tætstående skud.

Hvad mener I?)
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#5 Kommentar postet d. 26-06-10 kl. 11:05. Emne: Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland
Vi kan lige tage dette! Stokken er ca. 1,5 meter

Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland (Vi kan lige tage dette! Stokken er ca. 1,5 meter)
Besvar | Kommentér

Niels Faurholdt

Svaraktivitet:

(655)
#6 Svar postet d. 26-06-10 kl. 11:33. Emne: Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland
Hej Poul Evald

Det ligner i den grad Hårfrugtet Bjørneklo. Den bliver som regel lavere end Kæmpe-Bjørneklo, med mindre skærme og blomstrer ofte i smågrupper. Dine fotos af blade og stængler passer fint. Frugterne, der som grønne er tæt hvidhårede, vil give det endelige svar. Jeg er dog ret så sikker på, at du har ret.

Mere præcist, hvor vokser den, og hvor meget er der af bæstet?

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#7 Kommentar postet d. 26-06-10 kl. 11:46. Emne: Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland
Den voksede på brakmark/mose-/engjord på Lolland ved jernbanen lidt øst for Nykøbing, hvor jeg lavede biologiske undersøgelser i forbindelse med nyt jernbanespor. - Jeg kan finde frem til den præcise placering, når jeg ser kortmateriale og luftfotos om nogle dage.

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3202)
#8 Svar postet d. 26-06-10 kl. 11:51. Emne: Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland
Jeg tror også på den

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#9 Kommentar postet d. 27-06-10 kl. 07:32. Emne: Hårfrugtet Bjørneklo på Lolland
Vi er på Lolland lige vest for Nykøbing F. og Guldborgsund. Der er 2 banespor, der fletter sammen lige vest for Nykøbing F. Ved det sydlige banespor (fra Rødby) krydser banen en ret stor å. På nordsiden af banen her - og lige vest for åen voksede Hårfrugtet Bjørneklo. Der var vel omkring 30 planter, men vi gennemgik kun de banenære arealer. - Vi så også flere planter andre steder i samme område, der efter min opfattelse var denne art. - Jeg var sammen med Thomas Vikstrøm ved at gennemgå en 25-meter-zone på begge sider af den eksisterende Rødbybane i forbindelse med biologiske forundersøgelser for det nye jernbanespor, der skal lægges til Rødby, så den eksisterende linje bliver dobbeltsporet.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator