Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bo Nielsen
Sanger fra Amager Fælled (Læst 1093 gange) Postet d. 01-07-10 kl. 15:14
Har set/hørt denne sanger ( ikke i worldclass katagorien ! )

Hvert år, når jeg kører over Amager Fælled,-med ca. 100 meters mellemrum en ny han! Meget simpel sang,-variationer over

" tjirp " : tjirp, tjurp,tjirp,tjarp etc ... Som mine børn siger: det er vist en pipfugl!

Men, alligevel,-det kunne da være sjovt at finde ud af hvad den hedder! Har prøvet at tage nogle billeder af den. Den ynder at sidde i en top, uden grene omkring den og bare tjirpe løs og alligevel sky, når jeg prøver at tage et billede af den. Her er nogle,-håber det kan hjælpe på opklaringen!

Sanger fra Amager Fælled (Har set/hørt denne sanger ( ikke i worldclass katagorien ! )
Hvert år, når jeg kører over Amager Fæ)
Bo Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (972 x 852)
Besvar | Kommentér

Morten DD Hansen

Svaraktivitet:

(231)
#1 Svar postet d. 01-07-10 kl. 15:16. Emne: Sanger fra Amager Fælled
Chiffchaff, Zilpzalp, gransanger.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bo Nielsen
#2 Kommentar postet d. 01-07-10 kl. 15:21. Emne: Sanger fra Amager Fælled
undrer mig over den lange hale og at de yderste fjer er hvide ,-kan ikke finde det i beskrivelsen på nettet

Besvar | Kommentér

Bo Nielsen
#3 Kommentar postet d. 01-07-10 kl. 15:24. Emne: Sanger fra Amager Fælled
et andet billede

Sanger fra Amager Fælled (et andet billede)
Bo Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1189)
#4 Svar postet d. 01-07-10 kl. 22:00. Emne: Sanger fra Amager Fælled
De yderste fjer er ikke hvide - det er bare lyset - det er som allerede sagt en gransanger

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator