Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ella Margrethe Bang Harders
Nord og sydlige halemejser? (Læst 854 gange) Postet d. 05-07-10 kl. 14:07
Den 13. og 14. februar i år havde vi besøg i haven af en lille flok halemejser. Der var ca. 6 til 8 stk. Så vidt jeg kan se, er der tale og både nordlige og sydlige halemejser. Er Det korrekt? Er det almindeligt at de optræder i samme flok?

Nord og sydlige halemejser? (Den 13. og 14. februar i år havde vi besøg i haven af en lille flok halemejser. Der var ca. 6 til 8 )
Foto: Ella Margrethe Bang Harders
Besvar | Kommentér

#1 Kommentar postet d. 05-07-10 kl. 14:58. Emne: Nord og sydlige halemejser?
Lige et billed mere.

mvh Ella Margrethe

Nord og sydlige halemejser? (Lige et billed mere.
mvh Ella Margrethe)
Foto: Ella Margrethe Bang Harders
Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen

Svaraktivitet:

(34)
#2 Svar postet d. 05-07-10 kl. 15:04. Emne: Nord og sydlige halemejser?
Ja, det er ret almindeligt, at se begge racer sammen. De avler også afkom indbyrdes og man får så nogle typer, der kan minde om begge.

Så vidt jeg kan se er der tale om rene nordlig- og sydlig halemejse på dine fotos.

Jens

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

#3 Kommentar postet d. 05-07-10 kl. 15:10. Emne: Nord og sydlige halemejser?
Hej Jens.

Mange tak for dit hurtige svar. Det var også det, jeg var kommet frem til, men var ikke sikker.

mvh

Ella Margrethe

ps. Hvordan linker jeg til obs.?

Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen

Svaraktivitet:

(34)
#4 Svar postet d. 05-07-10 kl. 15:23. Emne: Nord og sydlige halemejser?
Under "Menu" ude til venstre på forsiden ses "indtast obs.". Denne funktion vises kun når man er logget på som registreret bruger.

Jens

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

#5 Kommentar postet d. 05-07-10 kl. 15:34. Emne: Nord og sydlige halemejser?
Hej Jens.

Tak for svaret, men det jeg mente var, at når jeg uploader billeder står der under kommentarer med rødt, at man skal linke, hvis billedet er blevet bestemt i forum, men jeg ved ikke, hvordan man gør det.

mvh

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

Frede Scheye
#6 Kommentar postet d. 05-07-10 kl. 15:47. Emne: Nord og sydlige halemejser?
Hej Ella

Det er super nemt, når du har tråden fremme på skærmen flytter du cursoren (pilen, som musen styrer) op i adresselinien øverst på skærmen (der hvor der står http: (..og så videre...)), trykker en gang, så feltet bliver blåt, så trykker du de to taster Ctrl og C ned samtidig, så har du "klippet" adressen, den sætter du så ind i tekstfeltet ved indtastning af observationen ved at trykke Ctrl og V -vips, så står linket der

mvh

frede

Besvar | Kommentér

#7 Kommentar postet d. 05-07-10 kl. 16:30. Emne: Nord og sydlige halemejser?
Hej Frede.

Mange tak for hjælpen. Det vil jeg så prøve næste gang jeg indtaster en observation og se, om jeg kan få det til at fungere.

mvh

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#8 Kommentar postet d. 06-07-10 kl. 09:26. Emne: Nord og sydlige halemejser?
M.h.t. at linke, så er det meget nemmere,synes jeg, at sætte cursorpilen op i adresselinien, højreklikke en gang, og klikke "kopier" med venstre musetast..og når linket skal sættes ind i tekstfeltet højreklikkes på "sæt ind"

Besvar | Kommentér

#9 Kommentar postet d. 06-07-10 kl. 14:12. Emne: Nord og sydlige halemejser?
Hej Eva.

Mange tak for hjælpen. Nu har jeg prøvet det, og jeg fik det til at fungere.

mvh

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator