Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik H. Søndergaard
Vandrefalk slår vader (Læst 3689 gange) Postet d. 18-07-10 kl. 16:29
Jeg vil lige dele denne naturoplevelse med jer. I morges, mens jeg fotograferede ryler i Vejlerne, begyndte rylerne pludselig at vende hovederne og kigge nervøst mod himlen. Pludselig kom en stor falk susende og slog en større vadefugl, en klire, tror jeg, på lavt vand. Kliren skreg meget, men falken holdt fast. Og langsomt, med højt hævede vinger, nærmest trak falken kliren gennem vandet op på land. Her er et par billeder fra dramaet. Falken havde en blå ring på. vh Henrik

Vandrefalk slår vader (Jeg vil lige dele denne naturoplevelse med jer. I morges, mens jeg fotograferede ryler i Vejlerne, b)
Henrik H. Søndergaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (690 x 460)
Kommentér

Henrik H. Søndergaard
#1 Kommentar postet d. 18-07-10 kl. 16:30. Emne: Vandrefalk slår vader
.

Vandrefalk slår vader (.)
Kommentér

Henrik H. Søndergaard
#2 Kommentar postet d. 18-07-10 kl. 16:31. Emne: Vandrefalk slår vader
.

Vandrefalk slår vader (.)
Kommentér

allan modeweg-hansen
#3 Kommentar postet d. 18-07-10 kl. 16:54. Emne: Vandrefalk slår vader
hey og tillykke med denne fantastiske real life picture serie...super god serie selv om der er fejl på foto,,men jeg kan gætte dit hjerte var helt op i halsen...derfor super godt fanget og set udført... mvh allan

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#4 Kommentar postet d. 18-07-10 kl. 17:10. Emne: Vandrefalk slår vader
Fornemme, unikke billeder, Henrik.

vh/Peter

Kommentér

Bente Holm-Petersen
#5 Kommentar postet d. 18-07-10 kl. 17:13. Emne: Vandrefalk slår vader
rigtig fin serie - tak fordi du vil dele den med os andre!

Det er ikke så ofte den chance gives, så også for tilmed at have åndsnærværelse nok til også at prøve at få den på kortet! - for mig at se er det tilmed lykkedes helt fint! I den situation er der ikke tid til fiflerier med hverken det ene eller andet.

mvh Bente

Kommentér

Henrik H. Søndergaard
#6 Kommentar postet d. 18-07-10 kl. 18:13. Emne: Vandrefalk slår vader
Tak skal I ha'' Jeg tror egentlig falken slog kliren en gang inden den kom tilbage og snuppede den rigtigt. Her er et billede taget lige inden falken landede. vh Henrik

Vandrefalk slår vader (Tak skal I ha
Kommentér

Jørgen Fjordbøge
#7 Kommentar postet d. 18-07-10 kl. 19:03. Emne: Vandrefalk slår vader
Hej Henrik og tillykke med det, det er en af den slags oplevelser der "brænder" sig fast på nethinden.

Mvh Jørgen

Kommentér

Ralph Qwinten
#8 Kommentar postet d. 19-07-10 kl. 19:40. Emne: Vandrefalk slår vader
For en god ordens skyld skal der vel også et navn på kliren. Jeg ser en Hvidklire, mener at kunne ane et lettere opadbøjet næb på første billede. Flot billedeserie.

Qwinten

Kommentér

Rune Lykke Simonsen
#9 Kommentar postet d. 21-07-10 kl. 10:39. Emne: Vandrefalk slår vader
Flotte billeder, men aner jeg faktisk ikke en farvering på falkens ben på det tredie billede, måske kræet ligefrem kan identificeres.

Vh Rune

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator