Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Andersen
Flue på cikorie (Læst 512 gange) Postet d. 19-07-10 kl. 20:44
En noget markant flue fra søndagens skovtur. Kan der sættes navn på dyret..?

Mvh. Ole

Flue på cikorie (En noget markant flue fra søndagens skovtur. Kan der sættes navn på dyret..?

Mvh. Ole)
Ole Andersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#1 Kommentar postet d. 20-07-10 kl. 22:53. Emne: Flue på cikorie
Hej Ole

Jeg kunne være fristet til at sige en Photoshop-flue , fordi jeg ikke kender den. For det ser ud, som om den er sammensat af flere fluegrupper. Pronutum ligner kødflue, bagkroppen en svirreflue og vingerne en bånd- eller pletflue Det er den mærkeligste flue, jeg har set længe, så jeg glæder mig til at høre, hvad Walther får ud af den

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Vilia Dondes

Svaraktivitet:

(371)
#2 Svar postet d. 20-07-10 kl. 23:53. Emne: Flue på cikorie
Det er en Ferdinandea cuprea

Vilia

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Vilia Dondes
#3 Kommentar postet d. 21-07-10 kl. 00:15. Emne: Flue på cikorie
Undskyld, jeg var måske lidt for hurtig, det ER en Ferdinandea, men det kan i princippet også være en F. ruficornis, adskillelse kræver kraftige nærbilleder af f. eks. antennebørsten eller brystets overside...

Vilia

Besvar | Kommentér

Ole Andersen
#4 Kommentar postet d. 25-12-10 kl. 06:35. Emne: Flue på cikorie
Undskyld det sene svar, men mange tak.

MVH. Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator