Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Emilia Larsen
Boletus luridiformis ??? (Læst 2285 gange) Postet d. 29-08-06 kl. 12:54
Jeg fandt dette flotte eksemplar under et kastanje-træ i et ældre beboelses område, men har svært ved at finde ud af om det er en Punktstokket Indigo-Rørhat eller om det er af anden Rørhatte herkomst?

Jeg håber du kan være mig behjælpelig da det virkelig huer mig ikke at vide dens art.

På forhånd tak..

ps mine billeder er for store til at blive oploadet

Emilia ;o)

jeg har 4 billeder hvoraf de 2 af dem er hvor man kan se den gennemskåret..

Duften er lidt hen af champinon.

Kommentér

Benny Steen Larsen
#1 postet d. 29-08-06 kl. 13:44. Emne: Boletus luridiformis ???
Du må lige køre dine billeder igennem et billedbehandlingsprogram, så de kommer til at fylde noget mindre. Vi har ikke en chance uden billeder.

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#2 postet d. 29-08-06 kl. 13:54. Emne: Boletus luridiformis ???
Hej Emilia

Jeg læste lige din profil, og du skriver noget om shamanisme.

Vil bare spørge, om du skal bruge svampene som euforisk stof.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 postet d. 29-08-06 kl. 13:55. Emne: Boletus luridiformis ???
Ups! Det hedder selvfølgelig euforiserende stof!

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Margaretha Liebmann
#4 postet d. 29-08-06 kl. 15:16. Emne: Boletus luridiformis ???
Ved du hvad, gå ind i Galleriet under "svampe" og find et par billeder af Punktstokket indigorørhat og se om det ligner, ellers prøv at gi os en omhyggelig beskrivelse: hatfarve, rørfarve, blånende ved tryk eller ej, smag og lugt, så vil vi prøve at hjælpe dig.

Shamanisme eller ej, så skal vi vist over i nogle helt andre svampe, jeg vil ikke fortælle hvilke.

Kommentér

Emilia Larsen
#5 postet d. 29-08-06 kl. 17:28. Emne: Boletus luridiformis ???
Nej den skal ikke bruges som euforuserende stof, da jeg ikke regner med at den kan bruges til dette...! Sharmanisme handler da ikke kun om euforuserende stoffer, men om naturen og om at udnytte den på den mest humane måde og om at overleve med naturen...!

Men jo da, hvis nogen har nogle forslag til hvilke svampe der kan bruges som euforuserende stof så kontakt mig da endelig via email: fetmulesho@ofir.dk

mvh. Emilia

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#6 postet d. 30-08-06 kl. 15:36. Emne: Boletus luridiformis ???
Hej Emilia

Jeg tænkte nok, at du var interesseret i den del af det.

Mit råd til dig er: Hold dig fra det. Du er skabt med en hjerne, der fungerer godt.

Lad den blive ved med det

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Emilia Larsen
#7 postet d. 30-08-06 kl. 15:55. Emne: Boletus luridiformis ???
Hej Annie.

Ja jeg er skabt med den hjerne, men vidste du egentlig at ved indtagelse af 9 ud af 10 euforuserende stoffer udvider det bare din bevidsthed, ikke ødelægge dine hjerneceller, og da slet ikke permenent...!

Ved f.eks. indtagelse af cannabis (hash) gennem røg, sætter det kun dine hjerneceller i bero... men ikke permenent, så derfor: Fri hash !!!

Mvh. Emilia

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#8 postet d. 30-08-06 kl. 16:04. Emne: Boletus luridiformis ???
Hej Emilia

Jeg tror, vi skal slutte emnet her og vende tilbage til naturen, som vi kan dele med hinanden

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Benny Steen Larsen
#9 postet d. 30-08-06 kl. 18:44. Emne: Boletus luridiformis ???
Jeg tror, jeg forstår, hvad du mener Anni, men naturen er jo fuld af både farlige og nyttige stoffer. Hver mand sin lyst, men det er da godt, at der er nogen, der har mod på at eksperimentere med virkningen af forskellige planter og svampe. Selv skal jeg nok holde mig langt væk fra den slags!

Steen Larris har skrevet det noget kontroversielle værk: "Forbyde hallucinogener? Forbyd naturen at gro!". Interesserede kan frekventere hans hjemmeside - se linket HER hvor der blandt meget andet er et link til værket.

Blandt svampefolk i Jylland er han berømt for at have spist sig igennem hele den danske flora og fungi for at teste virkningen af de forskellige planter og svampe (det er nok en anelse overdrevet).

Mig bekendt lever han stadig i bedste velgående

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator