Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

jes elnif
svirreflue genitialerne og bestemmelse (Læst 631 gange) Postet d. 21-07-10 kl. 10:19
Fra dette fremragende forum fik jeg oplyst, at svirrefluer hunner, er svære at bestemme ! Hannerne bestemmes udfra genitialer.

Jeg har forsøgt at komme tæt på omtalte.

Jeg ved ikke om det er han eller hun eller hvilken svirreflue ?

Kan det bestemmes

svirreflue genitialerne og bestemmelse (Fra dette fremragende forum fik jeg oplyst, at svirrefluer hunner, er svære at bestemme ! Hannerne b)
jes elnif har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Peter Krogh

Svaraktivitet:

(130)
#1 Svar postet d. 21-07-10 kl. 10:39. Emne: svirreflue genitialerne og bestemmelse
Hej Jes

Du hentyder sandsynligvis til oplysningen i denne tråd - se linket HER

Svaret gælder slægten Kuglebærerfluer (Sphaerophoria) og skal ikke opfattes som værende generelt for familien Svirrefluer.

Dyret på billedet er en hveps af en art, bemærk den har 4 vinger. Den skal du have over i forum for Årevingede.

Mvh

Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

jes elnif
#2 Kommentar postet d. 21-07-10 kl. 10:50. Emne: svirreflue genitialerne og bestemmelse
Hej Peter

Endnu en gang tak for dit svar.

Jeg kan se jeg misforstod, jeg troede det var gældende for alle svirrefluer.

- Og jeg flytter til Firevingede....

Mange tak

Jes

Besvar | Kommentér

jes elnif
#3 Kommentar postet d. 21-07-10 kl. 18:10. Emne: svirreflue genitialerne og bestemmelse
Jeg har ved selvstudium fundet ud af at dette er en sommerfugl (glassværmer - så nu holder den flyttedag igen

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#4 Kommentar postet d. 21-07-10 kl. 18:25. Emne: svirreflue genitialerne og bestemmelse
Hej Jes,

Det er nu som Peter siger en hveps.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(2602)
#5 Svar postet d. 23-07-10 kl. 20:08. Emne: svirreflue genitialerne og bestemmelse
Nu kan man bestemme alle svirrefluehunner.

Men din er en bladhveps.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator