Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Brian L. Petersen.
Flot flad bred flue. (Læst 501 gange) Postet d. 22-07-10 kl. 21:08
Denne flotte flade og brede flue fik jeg et billede af d. 15/7-10 ved Fakse Kalkbrud SSØ f. Bavnekule Huse,- og kunne godt tænke mig, at vide hvilken flue det er. Håber, at der er en, som kan hjælpe med ID.

Mvh. Brian L. Petersen.

Flot flad bred flue. (Denne flotte flade og brede flue fik jeg et billede af d. 15/7-10 ved Fakse Kalkbrud SSØ f. Bavnekul)
Foto: Brian L. Petersen.
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen

Svaraktivitet:

(803)
#1 Svar postet d. 22-07-10 kl. 22:37. Emne: Flot flad bred flue.
Hej Brian

Det er en af de flotte våbenfluer, og jeg mener, at det må være Stratiomys singularior ud fra dette foto. Men måske er der forvekslingsmuligheder, så du skal have den bekræftet, før du melder den

- se linket HER

Venlig hilsen Anni

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Brian L. Petersen.
#2 Kommentar postet d. 22-07-10 kl. 22:47. Emne: Flot flad bred flue.
Hej Anni.

Tak for svaret og ud fra det link du har sat ind vil jeg sige, at de ligner hinanden til forveksling,- så mon ikke det er en sådan Våbenflue, Stratiomys singularior.

Endnu en gang mange Tak for dit svar, plus linket.

Mvh. Brian L. Petersen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator