Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
8. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Dorthe Mikkelsen
Hvilke svampe? (Læst 538 gange) Postet d. 24-08-10 kl. 21:27
Disse små hvide svampe er fundet ved Molslaboratoriet i weekenden. Kan nogen sige hvad det er?

Mvh. Dorthe

Hvilke svampe? (Disse små hvide svampe er fundet ved Molslaboratoriet i weekenden. Kan nogen sige hvad det er?
Mvh.)
Foto: Dorthe
Klik på billedet for original størrelse (729 x 800)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#1 Svar postet d. 24-08-10 kl. 22:00. Emne: Hvilke svampe?
Hvor stor er den Dorthe, er den blålige farve virkelig eller er det belysningen, hvordan var overfladen, tør / slimet, og hvad var lamelfarven?

mvh Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Dorthe Mikkelsen
#2 Kommentar postet d. 24-08-10 kl. 22:25. Emne: Hvilke svampe?
Uha Torbjørn. det var mange spørgsmål.....Den var slimet/glinsende, nok kun 3-4 mm, desværre kan jeg ikke huske lamel-farven, den var meget hvid, men måske med et lille blåligt skær, men ikke så blålig som på billedet. jeg håber det er til hjælp. Jeg skulle nok have været lidt mere grundig i min undersøgelse af svampen.

Her er billedet lidt tættere på.

(....Kom til at acceptere dit svar)

Mvh. Dorthe

Hvilke svampe? (Uha Torbjørn. det var mange spørgsmål.....Den var slimet/glinsende, nok kun 3-4 mm, desværre kan jeg)
Dorthe Mikkelsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#3 Svar postet d. 24-08-10 kl. 22:38. Emne: Hvilke svampe?
Her er et link til svampebestemmelse Dorthe, som du måske kan få gavn af.

- se linket HER

Det er ikke ofte at det er muligt at bestemme en svamp uden at have oplysninger om størrelse, hat, stok, lameller, lugt, smag, samt om hvor de voksede (økologi).

I dette tilfælde kan jeg ikke bestemme svampen.

mvh Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Dorthe Mikkelsen
#4 Kommentar postet d. 24-08-10 kl. 22:43. Emne: Hvilke svampe?
Hej Torbjørn

Tak for svar og linket! Det er nødvendigt med flere oplysninger, det kan jeg godt se!

Mvh. Dorthe

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator