Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Loke Torp
Er de giftige? (Læst 891 gange) Postet d. 26-08-10 kl. 15:56
Jeg har fundet disse svampe i min mors have og vi aner ikke om de kan spises. Der var mange grantræer tidligere på året.

Er de giftige? (Jeg har fundet disse svampe i min mors have og vi aner ikke om de kan spises. Der var mange grantræe)
Loke Torp har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Loke Torp
#1 Kommentar postet d. 26-08-10 kl. 16:05. Emne: Er de giftige?
De lugter ikke grimt og der er ingen misfarvning efter jeg har plukket dem.

Er de giftige? (De lugter ikke grimt og der er ingen misfarvning efter jeg har plukket dem.)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#2 Svar postet d. 26-08-10 kl. 18:52. Emne: Er de giftige?
Hej Loke

Velkommen til F&N

Det er en Champignon, nærmere kan jeg ikke komme det, men når den ikke lugter grimt så tyder det ikke på den let giftige Karbol-Champignon, mon du kan beskrive lugten. En gruppe af champignoner har gulnende kød, de arter der har mandel / anis-lugt er gode spisesvampe, den eneste undtagelse er Karbol-Champignon, lugten er beskrevet som karbol-agtig, og den gulnende reaktion ved såring er meget kraftig.

mvh Torbjørn

Besvar | Kommentér

Loke Torp
#3 Kommentar postet d. 26-08-10 kl. 19:30. Emne: Er de giftige?
Tusind tak for svaret.

Den runde af dem blev skåret lidt efter jeg lavede den første tråd. Der er ikke tegn på misfarvning.

Jeg har ikke den bedste lugtesans og jeg synes de lugter af Champignoner.

Er de giftige? (Tusind tak for svaret.
Den runde af dem blev skåret lidt efter jeg lavede den første tråd. Der er i)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator