Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Næbmundede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Gravesen
Hvilken skøjteløber? (Læst 494 gange) Postet d. 12-09-10 kl. 21:01
Jeg har i mit havebassin 8 - 9 stykker af denne - se linket HER , der er billeder af den på FN men fandt dette billede bedre til at se hvordan den ser ud. De flokkes med nogle magen til dog uden det blå på ryggen. Den er ikke bestemt på FN andet end skøjteløber sp. Hvorledes kan det lige være og er der nogen der ved hvad den hedder??? Vil selv prøve at fotografere den når vejret tillader.

Mvh. Bent.

Besvar | Kommentér

Jakob Damgaard

Svaraktivitet:

(298)
#1 Svar postet d. 13-09-10 kl. 20:27. Emne: Hvilken skøjteløber?
Det er sidste nymfestadium af en Gerris. Det er muligt at bestemme nymfer til art, men det er ikke let, og derfor foretrækker jeg at nævne den Gerris sp. selvom jeg har en anelse om at det sikkert er alm. skøjteløber (G. lacustris). Det "blå" er sikkert en reflektion eller en fejl i billedet, idet skøjteløbere er sorte eller brunlige og e.v.t. med gullig(e) eller rødlig(e) ben samt forryg. Kig på dem om en uges tid og hvis de er færdigudviklede kan du jo indsende et billede til F&N.

Mvh

Jakob

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Gravesen
#2 Kommentar postet d. 13-09-10 kl. 20:39. Emne: Hvilken skøjteløber?
Tak for svar men det er helt sikkert ikke en fejl i det billede jeg linker til, dem jeg har i mit bassin har alle det blå på ryggen, set med egne øjne, ikke noget foto halløj.

Skal se om jeg kan nå det i morgen selv at tage nogle billeder.

Har selv tanken om at det må være noget i deres udvikling, der er andre sammen med dem, helt magen til i krop osv. men uden det blå på ryggen.

Mvh. Bent.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator