Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

jes elnif
silkesvirreflue - tørve - eller tidlig ? (Læst 474 gange) Postet d. 25-09-10 kl. 18:00
Den silkesvirreflue havde benet i edderkoppetråd og blev reddet, dog med vingeskader, derfor er den på hånden.

Den har sort scutellum og må defor være Tørve- silkesvirreflue, men bagkropsspidsen er ikke gul, jo gulbehåret, men ikke gul og må derfor være Tidlig Silkevirreflue, men der er scutellum rødbrunlig - så hvad skal man tro eller vide ?

Hilsen Jes

Besvar | Kommentér

jes elnif
#1 Kommentar postet d. 25-09-10 kl. 18:01. Emne: silkesvirreflue - tørve - eller tidlig ?
- og så er der billede med

silkesvirreflue - tørve - eller tidlig ? (- og så er der billede med)
jes elnif har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (703 x 556)
Besvar | Kommentér

Emil Lütken

Svaraktivitet:

(1366)
#2 Svar postet d. 25-09-10 kl. 18:13. Emne: silkesvirreflue - tørve - eller tidlig ?
Det er en Tørve-Silkesvirreflue, han.

Mvh

Emil

Besvar | Kommentér

jes elnif
#3 Kommentar postet d. 25-09-10 kl. 18:25. Emne: silkesvirreflue - tørve - eller tidlig ?
Jeg tror på, at det rigtigt - men bagkropsspidsen er sort - dog med gule hår, er det et tilfælde eller er det ikke et kendetegn der tæller ?

Besvar | Kommentér

Emil Lütken

Svaraktivitet:

(1366)
#4 Svar postet d. 25-09-10 kl. 22:54. Emne: silkesvirreflue - tørve - eller tidlig ?
Denne farve på bagkropsspidsen er næppe særlig almindelig, men det er helt sikkert en Tørve-Silkesvirreflue.

Mvh

Emil

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

jes elnif
#5 Kommentar postet d. 25-09-10 kl. 23:17. Emne: silkesvirreflue - tørve - eller tidlig ?
Hej Emil

Det er jeg klar på, jeg undrer mig over forskelllige bedømmelsesgrundlag.

Men du skal for 117'' gang have tak for svaret...

Hilsen Jes

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator