Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Stokholm
Brunstokket Rørhat (Læst 777 gange) Postet d. 27-09-10 kl. 18:25
Er det muligt ud fra billedet at sige om dette er en Brunstokket Rørhat. Den er fundet i nåleskov i går?

Jeg nåede desværre ikke at få noteret mig andet end at lamellerne blånede ved tryk og kødet blånede vist nok også svagt efter noget længere tid.

Jeg blevet jaget rundt i skoven af myg (og flåter), så jeg måtte være hurtig med kameraet - hvorefter jeg nærmest måtte løbe videre. Der var sågar en flåt der havde bidt sig fast lige midt på min mave, så jeg da jeg var kommet hjem. Nu håber jeg ikke jeg har fået redet mig en gang TBE, som jo desværre er kommet her til Allerød.

Lars

Brunstokket Rørhat (Er det muligt ud fra billedet at sige om dette er en Brunstokket Rørhat. Den er fundet i nåleskov i )
Lars Stokholm har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 731)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#1 Svar postet d. 27-09-10 kl. 19:14. Emne: Brunstokket Rørhat
Det er Brunstokket rørhat, Lars.

Jeg opdagede en Skovflåt på mig i går aftes, vi har sovet sammen i 2 nætter

Vh Jette.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Stokholm
#2 Kommentar postet d. 27-09-10 kl. 19:29. Emne: Brunstokket Rørhat
Tak skal du have Jette. Så skal jeg nok ud og have samlet nogle her i løbet af ugen. Flåter eller ej.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator