Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jan Lyngby
Huesvamp?? (Læst 526 gange) Postet d. 30-09-10 kl. 13:18
Fussingø 28/9-2010

Ca 8 cm høj, hat ca 1 cm bred. Saft orangerød. Hatfarve grå med antydning af noget rødt/brunt øverst. Lameller hvidlige med antydning af rødmen øverst i hatten.

Mit bud: rødmælket huesvamp.

Ved siden af skovvej i bøgeskov.

Mvh Jan

Huesvamp?? (Fussingø 28/9-2010

Ca 8 cm høj, hat ca 1 cm bred. Saft orangerød. Hatfarve grå med antydning af n)
Jan Lyngby har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Jan Lyngby
#1 Kommentar postet d. 30-09-10 kl. 13:18. Emne: Huesvamp??
ill. 2

Huesvamp?? (ill. 2)
Jan Lyngby har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#2 Svar postet d. 30-09-10 kl. 13:44. Emne: Huesvamp??
Hej Jan, der er orange pletter på lamellerne, derfor siger jeg Gulmælket huesvamp.

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jan Lyngby
#3 Kommentar postet d. 01-10-10 kl. 10:48. Emne: Huesvamp??
Jeg tror du har ret i den antagelse. Jeg syntes bare at hatten var for mørk i forhold til billederne jeg har set.

Det så ikke umiddelbart ud til at den groede fra ved, derfor mit valg. Desuden er den gule plamage på hatten saft fra en svamp mere der røg med op og desuden farvede mine fingre rød-gule. På billedet, her på min computer, er det tydeligt at det er en frisk dråbe der sidder der. Men det går tabt ved den meget kraftige komprimering hertil.

Men farveforløbet på stokken ser mere rigtigt ud med din bestemmelse. Takker for det Jette.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator