Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bente Hov
Hvad er dette for en knold? (Læst 1264 gange) Postet d. 25-09-06 kl. 22:56
Jeg har nogle mærkelige svampe som vokser i mit blomsterbed. De er tunge, og blålilla indeni.

De vokser i sandholdig jord. Knolden kan være både over og under jordoverfladen. De sidste år har det været kun nogle få svampe, men i år er der mange, og de har spredt sig og kommer også op under vores nye Spirea hæk.

Hvad slags sort er det, og er de spiselig?

Hvad er dette for en knold? (Jeg har nogle mærkelige svampe som vokser i mit blomsterbed. De er tunge, og blålilla indeni. 
De v)
Foto: Bente Hov
Kommentér

Anders Roland
#1 postet d. 25-09-06 kl. 23:04. Emne: Hvad er dette for en knold?
Det ser meget ud til at være Almindelig Bruskbold, som virkelig er ret almindelig. Den er ikke spiselig!

Mange hilsner Anders

Kommentér

Søren Langkilde Madsen
#2 postet d. 26-09-06 kl. 07:06. Emne: Hvad er dette for en knold?
Det ku være Almindelig bruskbold eller Stilket bruskbold.

Hvis svampen har ansats til stok (bold med stok) så kan det være Stilket bruskbold. Hvis det bare er bolden så kan det være Almindelig bruskbold.

Det er lidt svært at se på billedet, men det ser ud som der ikke er ansats til stok på det aktuelle eksemplar.

Se anden tråd om Almindelig bruskbold: - se linket HER

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator