Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anders Ejsing
Er det her honningsvamp? (Læst 581 gange) Postet d. 09-10-10 kl. 21:36
Jeg fandt disse svampe i en knippe på en træstub i løvskov syd for Århus. Desværre er lyset på billedet ikke helt godt, men hatten er tydeligt gulbrun, og der er en gul ring. Lamellerne er hvidlige (omtrent samme farve som kødet), men på nogle af eksemplarerne er de mere eller mindre brunplettede. Jeg har kun det øverste af stokken med, de var meget længere på findestedet.

Nu er mit spørgsmål så: Er det så faktisk, som jeg tror, meget unge eksemplarer af honningsvamp, jeg har fat i her? De passer meget godt til den beskrivelse, der er af meget unge honningsvampe i Politikens Svampebog, men desværre har denne bog kun billede af svampen i et senere stadie.

Mvh. Anders Ejsing, Århus

Er det her honningsvamp? (Jeg fandt disse svampe i en knippe på en træstub i løvskov syd for Århus. Desværre er lyset på bille)
Anders Ejsing har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3556)
#1 Svar postet d. 09-10-10 kl. 21:54. Emne: Er det her honningsvamp?
Velkommen på F&N, Anders. Ja det er unge flotte Køllestokket honningsvampe

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anders Ejsing
#2 Kommentar postet d. 09-10-10 kl. 22:01. Emne: Er det her honningsvamp?
Hej, tak for det hurtige svar.

Mvh. Anders

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator