Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Endnu en rørhat ? (Læst 571 gange) Postet d. 10-10-10 kl. 15:06
Jeg mener, det må være en rørhat, men på billedet af undersiden ser man ikke de "normale" rør, men et labyrintagtigt mønster af fine mørke streger. Hatten er ca. 8-10 cmØ. Stokken ca. 15 - 25 mm Ø, Ca. 8 cm "høj". Den var opadstigende, i hvert fald på den ene svamp, selvom der ikke var nogen synlig forhindring i dens vækstretning, og den voksede på flad skovbunde under bøgetræer.Der var nogle stykker.

Endnu en rørhat ? (Jeg mener, det må være en rørhat, men på billedet af undersiden ser man ikke de "normale" rør, men e)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 10-10-10 kl. 15:08. Emne: Endnu en rørhat ?
Oversiden af hatten var mørk brunlig med et anstrøg af blåviolet. Glat og tør af røre ved.

Endnu en rørhat ? (Oversiden af hatten var mørk brunlig med et anstrøg af blåviolet. Glat og tør af røre ved.)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#2 Svar postet d. 10-10-10 kl. 15:56. Emne: Endnu en rørhat ?
Gerner, de rørhatte blevet lidt vanskelige. Er der farveskift når du skærer den igennem?

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 10-10-10 kl. 16:56. Emne: Endnu en rørhat ?
Jette, jeg nænner da ikke at skære i svampen

Besvar | Kommentér

Karina Høegh Poulsen
#4 Kommentar postet d. 12-10-10 kl. 00:05. Emne: Endnu en rørhat ?
Mit bedste svar må være dugget rørhat. Jeg er ikke sikker på, at farven på undersiden betyder så meget, selv om jeg ikke har set nogen, der så sådan ud. Men ud fra hatten ligner den helt sikkert dugget rørhat.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator