Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anders Ejsing
Opdaterede forholdsregler vedr. Ægte Ridderhat? (Læst 814 gange) Postet d. 10-10-10 kl. 20:29
I den nyeste af mine svampebøger advares der mod at indtage Ægte Ridderhat i større mængder flere dage i træk. Andre værker anfører, at man slet ikke skal spise den.

Nu er begge bøger nogle år gamle, så jeg vil lige høre, om parolen har ændret sig på det seneste. Skal jeg holde mig helt fra de ridderhatte, jeg har fundet i dag?

Mvh. Anders

Besvar | Kommentér

Kevin Clausen

Svaraktivitet:

(62)
#1 Svar postet d. 11-10-10 kl. 10:00. Emne: Opdaterede forholdsregler vedr. Ægte Ridderhat?
Hej Anders.

Uden at kunne skabe fuldstændig klarhed over situationen, så er det sidste jeg har læst at man nu mistænker den for at være giftig - ret så meget endda...

Mvh. Kevin.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anders Ejsing
#2 Kommentar postet d. 11-10-10 kl. 13:21. Emne: Opdaterede forholdsregler vedr. Ægte Ridderhat?
Ja, den har jo været mistænkt længe, og det er også derfor jeg spørger.

Men én ting er jo, om den kun er farlig i store mængder (forgiftningstilfældet i Frankrig var mig bekendt netop noget med indtagelse af store mængder Ægte Ridderhat flere dage i træk). Jeg tænkte så bare, at når de nu skriver store mængder, så kunne det jo være, små mængder ikke skulle være noget problem. Lidt ligesom med bitre mandler, som man jo også fint kan spise, hvis man blot holder sig til små portioner, og så i øvrigt ikke spiser dem for tit.

Hvis det så også viser sig at være usikkert, hvad jeg sagtens kunne forestille mig, kunne jeg ikke drømme om at spise dem.

Mvh. Anders

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator