Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Agnete Juul
små svampe (Læst 535 gange) Postet d. 14-10-10 kl. 10:12
Ved Bryrup Langsø i går så jeg disse små svampe på en meget frønnet brændestak i granskov med birke imellem.

De største er ca. to cm i diameter, og lidt mere blålige end billedet viser. Stokken er trævlet. Ingen lugt men lidt besk smag. To billeder

Er de kendt?

Venlig hilsen

Agnete Juul

små svampe (Ved Bryrup Langsø i går så jeg disse små svampe på en meget frønnet brændestak i granskov med birke )
Agnete Juul har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Agnete Juul
#1 Kommentar postet d. 14-10-10 kl. 10:13. Emne: små svampe
forstørrelse

små svampe (forstørrelse)
Agnete Juul har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 14-10-10 kl. 11:15. Emne: små svampe
Det er nok en Tragthat Agnete, men ikke noget jeg umiddelbart kan sætte navn på, mon du har checket lugten efter knusning / gennemskæring af svampen? - det ville også være godt at kende kødets farve!

mvh Torbjørn

Besvar | Kommentér

Agnete Juul
#3 Kommentar postet d. 14-10-10 kl. 20:38. Emne: små svampe
Kødet er nærmest hvidt. Det er jo små størrelser der er tale om, og lugten ved nulren vil jeg kalde frisk svampeagtig. De er ret sprøde i det.

Hilsen Agnete

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator