Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anders Ejsing
Jeg ved I får mange spørgsmål om honningsvampe, men... (Læst 460 gange) Postet d. 14-10-10 kl. 19:26
Jeg kan ikke umiddelbart bestemme disse udfra den bestemmelsesnøgle, der ofte linkes til, når der spørges til honningsvampe. De her ligner vel mest Mørk Honningsvamp (jeg bemærker mig især den næsten sorte stok), men værtstræet var bøg.

Ringen er der, men den gør det jo ikke ud for ret meget. Der er også Ægte Honningsvamp, men den har da ikke en stok, der er så mørk. Eller hvad?

Mvh. Anders Ejsing

Jeg ved I får mange spørgsmål om honningsvampe, men... (Jeg kan ikke umiddelbart bestemme disse udfra den bestemmelsesnøgle, der ofte linkes til, når der sp)
Anders Ejsing har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#1 Svar postet d. 14-10-10 kl. 19:57. Emne: Jeg ved I får mange spørgsmål om honningsvampe, men...
Hej Anders

Se mit svar til Lisa! - se linket HER.

Det ser ud til at ringen er flygtig på dit fund, så er der kun Køllestokket Honningsvamp og Armillaria cepistipes tilbage, så enkelt er det imidlertid ikke, den første er variabel og den sidste kender jeg ikke. Prøv at finde helt friske veludviklede grupper af honningsvampe, lær bestemmelseskaraktererne og brug så nøglen

mvh Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator