Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Preben Kirstejn
Engsvamp? (Læst 623 gange) Postet d. 30-09-06 kl. 19:06
På tur til Egå Engsø for at se vandet komme, så jeg enkelte af denne svamp på engarealet.

Kan nogen hjælpe med artsbestemmelse.

mvh

Preben Kirstejn

Engsvamp? (På tur til Egå Engsø for at se vandet komme, så jeg enkelte af denne svamp på engarealet.
Kan nogen)
Foto: Preben Kirstejn
Kommentér

Jens Maarbjerg
#1 postet d. 30-09-06 kl. 21:46. Emne: Engsvamp?
Mon ikke det er Høj posesvamp? Den har lyserøde sporer - men det er jo lidt svært at få øje på posen i alt det græs.

Vh Jens

Kommentér

Preben Kirstejn
#2 postet d. 01-10-06 kl. 00:11. Emne: Engsvamp?
Hej Jens

Du får lige et billede mere.

mvh

Preben

Engsvamp? (Hej Jens
Du får lige et billede mere.
mvh
Preben)
Foto: Preben Kirstejn
Kommentér

Jens Maarbjerg
#3 postet d. 01-10-06 kl. 08:02. Emne: Engsvamp?
Jeg tror stadig på Høj posesvamp. Posen kan ganske vist heller ikke ses på dit billede nr.2, men den er tit hudagtig og tynd, så man ikke lægger mærke til den - eller den gnides af.

Altså:

Rosafarvede sporer, frie lameller (ser det ud til), stok udvidet ved basis, voksestedet: Høj posesvamp

Det eneste alternativ kunne være en art skærmhat, og det mener jeg ikke, det er.

Vh Jens

Kommentér

Preben Kirstejn
#4 postet d. 01-10-06 kl. 09:31. Emne: Engsvamp?
Hej Jens

Tak for dit meget uddybende svar. Det er sådan et svar, som giver os amatør viden.

mvh

Preben Kirstejn

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator