Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kevin Clausen
Hvilken svamp? (Læst 581 gange) Postet d. 24-10-10 kl. 15:24
Hej derude.

Jeg evner ikke selv at finde et fornuftigt navn til denne, så al hjælp modtages med glæde!

Hatten var fedtet-slimet, og lugten ikke umiddelbart noget særligt. Jeg synes lamelæggen var svagt savtakket? I sandet kystnær nåleskov, Nyminde plantage i dag.

Mvh. Kevin.

Hvilken svamp? (Hej derude.
Jeg evner ikke selv at finde et fornuftigt navn til denne, så al hjælp modtages med glæ)
Kevin Clausen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kevin Clausen
#1 Kommentar postet d. 24-10-10 kl. 15:25. Emne: Hvilken svamp?
Hatten ovenfra:

Hvilken svamp? (Hatten ovenfra:)
Besvar | Kommentér

Kevin Clausen
#2 Kommentar postet d. 24-10-10 kl. 15:26. Emne: Hvilken svamp?
Gennemskåret:

Hvilken svamp? (Gennemskåret:)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 24-10-10 kl. 15:47. Emne: Hvilken svamp?
Jeg går ud fra at det ikke er en fluesvamp var der ingen mellugt ved gennemskæring Kevin? - det ligner Tåre-Snekkehat, underlig økologi, men for et par uger siden fandt jeg den under fyr! i Hårup Sande.

mvh Torbjør

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 24-10-10 kl. 15:47. Emne: Hvilken svamp?
Jeg går ud fra at det ikke er en fluesvamp var der ingen mellugt ved gennemskæring Kevin? - det ligner Tåre-Snekkehat, underlig økologi, men for et par uger siden fandt jeg den under fyr! i Hårup Sande.

mvh Torbjør

Besvar | Kommentér

Kevin Clausen
#5 Kommentar postet d. 24-10-10 kl. 16:10. Emne: Hvilken svamp?
Sådan noget må man ikke sige Torbjørn! Der var i hvert fald ingen basalknold, så hvis vi skal presse den ind i fluesvampene skal den være både afvigende og ekstremt udvasket efter min vurdering (men ok, vi har fået MEGET vand her det sidste døgn). Jeg synes ikke der var nogen særlig mellugt, og der var kun fyr (+ en enkelt hæg) i miles omkreds. Hvis det kan lade sig gøre i Hårup Sande kan det muligvis også her, men jeg ved ikke om det måske er at presse den lidt for meget?!

Mvh. Kevin.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator