Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kevin Clausen
Bruskhat? (Læst 462 gange) Postet d. 24-10-10 kl. 15:55
Jeg går ud fra at jeg har ret i bruskhat her? Da den oven i købet har collarium (se billede 2) begrænser det ifølge min nøgle mulighederne til omkring en håndfuld?! Jeg ender ved Marasmius graminum (teglrød bruskhat) - kan det give mening?

På død fyrregren, Nyminde plantage i dag.

Mvh. Kevin.

Bruskhat? (Jeg går ud fra at jeg har ret i bruskhat her? Da den oven i købet har collarium (se billede 2) begræ)
Kevin Clausen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kevin Clausen
#1 Kommentar postet d. 24-10-10 kl. 15:56. Emne: Bruskhat?
Undersiden:

Bruskhat? (Undersiden:)
Kevin Clausen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 24-10-10 kl. 17:08. Emne: Bruskhat?
Det må være Trådstokket Bruskhat Kevin, jeg synes ikke jeg kan se noget collarium på det nederste foto. M. graminum har en smukt rødlig hat og vokser på græs.

mvh Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kevin Clausen
#3 Kommentar postet d. 25-10-10 kl. 10:05. Emne: Bruskhat?
Hej Torbjørn.

Hmm, jeg følte mig ellers ret sikker collarium! Jeg kendte dog heller ikke graminum, og trådstokket ligner jo på en prik - jeg må vist bøje mig!

Mange tak!

Mvh. Kevin.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator