Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren Langkilde Madsen
Stor trompetsvamp, forvekslinger? (Læst 818 gange) Postet d. 03-10-06 kl. 19:29
Jeg er stadig forholdsvis ny i svampeverdenen. Jeg maser på med identifikation af svampe. Lidt efter dette følger identifikation af spiselige svampe.

Spørgsmål:

Er der nogen svampe man kan forveksle med Stor trompetsvamp?

Kommentér

Jesper Moeslund
#1 postet d. 03-10-06 kl. 19:56. Emne: Stor trompetsvamp, forvekslinger?
Grå kantarel ligner temmelig meget, men har lister (lameller). Stor Trompetsvamp har ingen lameller eller lister. Grå Kantarel spiselig, men ikke noget særligt. Ellers tror jeg ikke der er nogen, den kan forveksles med.

Kommentér

Jesper Moeslund
#2 postet d. 03-10-06 kl. 20:06. Emne: Stor trompetsvamp, forvekslinger?
Der skal selvfølgelig stå "Grå Kantarel er spiselig..."

Se iøvrigt her: - se linket HER

Er der ikke nogen der kan uploade et godt billede af Grå Kantarel til galleriet? Den mangler.

Kommentér

Erik Rald
#3 postet d. 03-10-06 kl. 20:37. Emne: Stor trompetsvamp, forvekslinger?
Sædvanlivgis antager folk, at gamle, sorte eksemplarer af Sværtende Skørhat, der bliver helt sort, når den rådner, er Stor Trompetsvamp. En form for ønsketænkning. Men Sværtende Skørhat har lameller på undersiden af hatten, det har Stor Trompetsvamp ikke.

Kommentér

Jesper Moeslund
#4 postet d. 03-10-06 kl. 23:57. Emne: Stor trompetsvamp, forvekslinger?
Sværtende skørhat er da også væsentligt større?

Kommentér

Margaretha Liebmann
#5 postet d. 04-10-06 kl. 03:21. Emne: Stor trompetsvamp, forvekslinger?
Jeg tror at det er derfor Erik skriver "en form for ønsketænkning", lidt som når man galopperer afsted for blot at finde nogle birkeblade, der ligner kantareller

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator