Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Filtenborg
Hjælp til ID (Læst 831 gange) Postet d. 03-10-06 kl. 21:28
Disse svampe er fundet først i september 2005, på en bøgestub, i Østjylland, der var ikke nogen særlig lugt, konsistensen var rimelig fast, Jeg vil selv gætte på Teglrød Svovlhat, men jeg synes ikke rigtig den ligner helt dem jeg før har set af denne art nogen der kan hjælpe?

Hjælp til ID (Disse svampe er fundet først i september 2005, på en bøgestub, i Østjylland, der var ikke nogen særl)
Foto: Michael Filtenborg
Kommentér

Jens Stolt
#1 postet d. 03-10-06 kl. 22:18. Emne: Hjælp til ID
Hvis ikke du ved det.... hvem gør dog så?

Kommentér

Margaretha Liebmann
#2 postet d. 03-10-06 kl. 22:46. Emne: Hjælp til ID
Nu er farverne måske ikke optimale - men ja - Teglrød svovlhat er det: halvkugleformede, orangebrune hatte med mere gul rand - knippevoksende på løvtræ. Godt nok Michael.

Kommentér

Poul Evald Hansen
#3 postet d. 03-10-06 kl. 22:50. Emne: Hjælp til ID
Ja, som disse:

- se linket HER

Det er nu ikke altid, de er så røde. Men hvis de gror på løvtræ og har hvidlige lameller, kan det næppe være Gran-Svovlhat.

M.v.h.

Poul Evald

Kommentér

Lennart Paludan-Müller
#4 postet d. 03-10-06 kl. 23:20. Emne: Hjælp til ID
Hvem tør anfægte tre kapaciteters beslutning ?

For at starte med stokkene, de er da alt for kraftige/plumpe til at være Gran-Svovlhat eller Knippe-Svovlhat for den sags skyld.

Michaels og Margarethas beslutning tør jeg ikke anfægte, jeg har aldrig selv mødt lignende eksemplarer.

Så jeg må jo nok melde mig på Jens Stolt`s hold!

Mvh. Lennart

Kommentér

Margaretha Liebmann
#5 postet d. 04-10-06 kl. 03:10. Emne: Hjælp til ID
Ja, der er også disse:

- se linket HER

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator