Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ulf Bjerre
Huesvamp? (Læst 452 gange) Postet d. 06-11-10 kl. 14:23
Er det her en huesvamp? Og hvilken?.

I dag på min græsplæne her i Østbirk.

Huesvamp? (Er det her en huesvamp? Og hvilken?.
I dag på min græsplæne her i Østbirk.)
Foto: Navn efterlyses
Klik på billedet for original størrelse (909 x 609)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 06-11-10 kl. 14:33. Emne: Huesvamp?
Smukt foto Ulf! - desværre er bestemmelse helt umulig uden at kende lugt, lameltilheftning, fjernhed, og om hvorvidt æggen er farvet eller ej; samt om hat og stok er klæbrige eller tørre. Det gælder langt de fleste huesvampe.

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ulf Bjerre
#2 Kommentar postet d. 06-11-10 kl. 14:44. Emne: Huesvamp?
Hej Torbjørn.

Tak for dit svar. Jeg forstår at det ER en huesvamp.

Jeg må vist hellere holde mig langt væk fra svampe - det lyder for mig ret uoverkommeligt.

Men jeg synes der er så mange flotte og facinerende svampe, så jeg kan ikke lade være med at tage billeder af dem. Så det må jeg nok nøjes med.

Mvh/Ulf

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 06-11-10 kl. 15:36. Emne: Huesvamp?
Hej Ulf

Jeg synes da bestemt du skal fortsætte med også at fotografere svampe Det er imidlertid ofte svært eller umuligt at vide hvad det er uden at kunne se mere end hat og stok. Generelt er økologien vigtig; men det er lugten også, og et blik på lamellerne og gerne kødet, gør chancen for bestemmelse langt større!

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator