Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lisa Ammitzbøll
hvilken poresvamp? (Læst 594 gange) Postet d. 10-11-10 kl. 19:04
vokser tæt på løvtræ, cacaobrun og føles næsten som ruskind. da jeg pillede et lille stykke af, fulgte et tyndt lag bark med. Porene er tætte og runde. Bevoksning med meget gamle halvomsat fuglekirsebærtræer, birk, fyr m.m. samt små graner. Houlkær, Viborg

hvilken poresvamp? (vokser tæt på løvtræ, cacaobrun og føles næsten som ruskind. da jeg pillede et lille stykke af, fulg)
Foto: Lisa Ammitzbøll
Besvar | Kommentér

Ebbe Kristensen

Svaraktivitet:

(347)
#1 Svar postet d. 10-11-10 kl. 19:10. Emne: hvilken poresvamp?
Vil mene det er en Blomme-ildporesvamp

V.H.

Ebbe

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 10-11-10 kl. 20:24. Emne: hvilken poresvamp?
Umiddelbart er jeg lidt betænkelig, men muligvis uden grund. Lisas svamp ser ud til at være omtrent resupinat (= ikke hatdannende), den plejer at være typisk hovformet; MEN det ser at der et par steder er en øvre sort rand, hvis det er reelt, så er jeg enig med Ebbe. Spørgsmålet er altså hvem ellers har set den udviklet som på Lisas fotografi?

vh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3017)
#3 Svar postet d. 11-11-10 kl. 06:20. Emne: hvilken poresvamp?
Det er ret normalt for Phellinus pomaceus at vokse resupinat, mindst 1 of 3 i Holte området

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 11-11-10 kl. 07:04. Emne: hvilken poresvamp?
Tak Aksel, så er bestemmelsen i orden med mig

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator