Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Thomassen
Hvilken svamp ? (Læst 1173 gange) Postet d. 17-11-10 kl. 12:24
Set den 16.november 2010 i Draved Skov i Tønder Kommune.Svampen voksede på en rådden,mosbegroet løvtræsgren der lå på terrænet i en løvskov.Hat mørkebrun,lidt fugtig,nedtrykt i midten,hatrand en smule indrullet,diameter 4 cm.Lameller lyse,tætte med smålameller,ikke nedløbende.Sporestøv lyst creme.Stok 10 cm.mørkebrun med lyst kød.Belæg indsamlet.

Jeg uploader et par billeder af svampen.

Hvilken svamp ? (Set den 16.november 2010 i Draved Skov i Tønder Kommune.Svampen voksede på en rådden,mosbegroet løvt)
Foto: Per Thomassen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#1 Kommentar postet d. 17-11-10 kl. 12:26. Emne: Hvilken svamp ?
Et foto mere

Hvilken svamp ? (Et foto mere)
Foto: Per Thomassen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 548)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 17-11-10 kl. 13:07. Emne: Hvilken svamp ?
Det er Almindelig Bægertragthat Per - ikke fordi jeg skal snage i det, men hvis du har været omkring arten, hvad var så grunden til at du ikke bestemte den hertil?

Jeg er normalt selv ikke i tvivl, men når de so her er relativt blege, så har jeg checket sporerne

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#3 Kommentar postet d. 17-11-10 kl. 14:05. Emne: Hvilken svamp ?
Tak for hjælpen Torbjørn,du spørger om grunden til at jeg ikke bestemte den til Almindelig Bægertragthat,for det første mangler jeg nok basal viden og jeg synes der var et par ting der ikke passede på arten f.eks.at lamellerne ifølge Danmarks Svampe skulle være langt nedløbende.Jeg synes svampe er meget interessante og spændende men et svært område,men sålænge der er nogen der gider hjælpe mig fortsætter jeg.

Venlig hilsen Per

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator