Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Klaus Gramstrup
Hvilken svamp er dette? (Læst 531 gange) Postet d. 18-11-10 kl. 07:49
Jeg har lige opdaget svampe som motiv og har lige fået købt mit første "rigtige" digitalkamera og er derfor ude og tage en masse billeder af nye motiver som jeg ikke kender navnene på. Kan nogen hjælpe med identifikation? Billedet er taget i Hvidovre den 23. september

Hvilken svamp er dette? (Jeg har lige opdaget svampe som motiv og har lige fået købt mit første "rigtige" digitalkamera og er)
Klaus Gramstrup har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#1 Svar postet d. 18-11-10 kl. 19:46. Emne: Hvilken svamp er dette?
Hej Klaus

Det er enten Knippe-, eller Gran-Svovlhat; men desværre er det ikke muligt sikkert at afgøre hvilken af dem. Den første har bitter smag og grønlige lameller som unge; på den anden er smagen mild, og lamellerne er først blege.

Har du mulighed for næste gang også at oploade nogle større fotos, taget lidt tættere på, det vil give mange ekstra detaljer som letter bestemmelsen!

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator