Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kim Larsen
Sæl ved Valbyparken (Læst 2137 gange) Postet d. 02-12-10 kl. 15:19
Jeg har i dag modtaget nedenstående indberetning. Det absolut mest sandsynlige er vel spættet sæl, men den kan vel næppe registreres under andet end P. intel. altså ubestemt sælart? Og nej, der er desværre ikke pt fotograferet.

Jeg har data på indberetter, men vil ikke lægge det ud på en offentlig hjemmeside

Mvh Kim og henvendelsen:

Jeg henvender mig vedrørende en observation af sæl på en sten neden for den store græsplæne i Valbyparken (København).

Under min daglige morgentur - ved 8-tiden - med min hund gik jeg på stien langs den store græsplæne i Valbyparken. Her lå der en sæl på en af de store sten. Det var formentlig en stor unge, men den lå og så ud som om det hele var lidt ubekvemt, for stenen var lidt for lille til at den rigitg kunne slappe af. Den havde besvær med at holde balancen. Observationen blev gjort i dag, torsdag (2. december).

Det er et meget udsædvanligt syn her. Jeg går tur med min hund på dette sted næsten daglig året rundt, og det er første gang jeg ser en sæl her. Hanne V

Besvar | Kommentér

Kim Larsen
#1 Kommentar postet d. 02-12-10 kl. 15:51. Emne: Sæl ved Valbyparken
Det går hurtigt - den lokale naturgruppe har på sydhavnstippen.dk dette billede fra steNEN?! placeret.

Spættet sæl!!?

Mvh Kim

Sæl ved Valbyparken (Det går hurtigt - den lokale naturgruppe har på sydhavnstippen.dk dette billede fra steNEN?! placere)
Foto: Michael Parly Pedersen, Oktober
Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen

Svaraktivitet:

(169)
#2 Svar postet d. 02-12-10 kl. 16:02. Emne: Sæl ved Valbyparken
Hej Kim

Jep, det er en Spættet Sæl.

Og så kommer lyseslukkeren op i mig. Du har forhåbentlig fotografens tilladelse til at gengive billedet her?

Mvh Michael

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kim Larsen
#3 Kommentar postet d. 02-12-10 kl. 16:10. Emne: Sæl ved Valbyparken
Takker

Og Næsten!! jeg har forlods sendt tilgivelsesmail samt nedsat pix''erne væsentligt. Men jeg skal da have hans svar (og potentielt bank), hvis det skulle videre til galleriet.

(OG i skrivende stund får jeg mail fra deres hjemmeside, at de ikke forventer sagsanlæg ("han vil kun synes at det er sjovt".) Puuhhhh

For du har selvfølgelig ret.

Mvh Kim

Besvar | Kommentér

Michael S. Jensen
#4 Kommentar postet d. 02-12-10 kl. 16:12. Emne: Sæl ved Valbyparken
Det glæder mig, at du slipper for bank og sagsanlæg her op til jul.

Mvh Michael

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator