Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

ivan abramowitz
Hvad er det for en svamp?= (Læst 652 gange) Postet d. 14-12-10 kl. 17:28
Jeg kender ikke til denne svamp hat ca 8-10 cm. Vi havde den i vor græsplæne under et stort birketræ.

Hvad er det for en svamp?= (Jeg kender ikke til denne svamp hat ca 8-10 cm. Vi havde den i vor græsplæne under et stort birketræ)
ivan abramowitz har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(614)
#1 Svar postet d. 14-12-10 kl. 17:53. Emne: Hvad er det for en svamp?=
Tåge-Tragthat, vil jeg mene!

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 14-12-10 kl. 18:00. Emne: Hvad er det for en svamp?=
Det er jeg langt fra sikker på, da den ikke ser ud til at have nedløbende lameller, men jeg har intet bud.

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

ivan abramowitz
#3 Kommentar postet d. 15-12-10 kl. 15:50. Emne: Hvad er det for en svamp?=
tak for svar til Evald Hansen og Thorbjørn. Vi havde ret mange af dem. Måske Heksering? Jeg taster den ikke ind før jeg er mere sikker. Jeg kan godt se at den mangler nedløbende lammeler!

vh ivan abramowitz

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 15-12-10 kl. 16:30. Emne: Hvad er det for en svamp?=
Jeg vil ikke afvise at det kunne være Bleg Hekseringshat, men jeg kan heller ikke bekræfte det på det foreliggende grundlag. Stokken er groft fibret og som regel lidt lavendelfarvet, endvidere er det en art knyttet til muldbund. Ivan hvis det originale foto er større end vist her, er du velkommen til at sende en kopi til mig (olaf.borgen@hotmail.com).

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator