Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Brian Thomsen
Hjælp til taske til foto+div (Læst 2176 gange) Postet d. 22-01-11 kl. 00:18
Hej.

Vil høre om en af jer har et forslag til til hvordan jeg løser et taskeproblem.

Når jeg er ude på ture har jeg kikkert, bog, drikkelse, småting og kamera med 3 objektiver med.

Har det hele i en haglöfs tight L.

Det roder for meget rundt i rygsækken.

kender i til an god løsning på en rygsæk der kan rumme det hele?

Af kameraudstyr er der: Canon EOS 40D - 17-50mm - 100mm macro - 70-300mm IS USM. håber det giver et billede af størrelse på udstyr.

Hilsen Brian

Besvar | Kommentér

Kurt Erik Andersen

Svaraktivitet:

(1)
#1 Svar postet d. 22-01-11 kl. 01:24. Emne: Hjælp til taske til foto+div
Ikke just - men har du overvejet en anden løsning?

Når vi er ude på tur, så har jeg kikkerten om livet. Det er en Swarovski, og kikkerttasken er ret smart. Den er stiv, så kikkerten ikke får stød, og samtidig kan remmen sættes, så den fungerer som et bælte.

Så har jeg en jakke og/eller en vest med et hav af lommer. Der er rigeligt plads til alle småtingene, flaske, mit lille Ixus osv.

Manden har så sine 11 kg fotoudstyr på ryggen i en dertil indrettet rygsæk.

Hilsener

Kurts kone

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Brian Thomsen
#2 Kommentar postet d. 22-01-11 kl. 10:24. Emne: Hjælp til taske til foto+div
Har tænkt på en del løsninger.

som fx at købe sådan en - se linket HER

eller købe nogle objektiv poser og stadig lade det rode rundt i tasken.

Gider ikke helt at slæbe rundt på min fotorygsæk da den vejer 11-12 Kg. Og så samtidig skal have andet med.

Eller måske købe en ny rygsæk med dobbeltrum og på bedste geo gerløs måde lave det ene rum om til fototaske.

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad

Svaraktivitet:

(69)
#3 Svar postet d. 22-01-11 kl. 12:03. Emne: Hjælp til taske til foto+div
Det er vist med mænd og fototasker/-rygsække/-osv. som med kvinder og sko: Man kan aldrig få nok, og det, der er perfekt for den ene, passer slet ikke for andre. Der skyldes nok, at der er store forskelle i både behov, smag og behag – og i brug, i ens egen kropsbygning osv. Udvalget er totalt uoverskueligt stort, og der er næsten lige så mange ”rigtige” og ”gode” valg.

Et par generelle erfaringer om fotorygsække mv.:

- Alt for mange har for tyk og kraftig foring (mere end nødvendigt, med mindre man behandler rygsækken som i amerikansk wrestling).

- Det gør mange fotorygsække alt for tunge (op til 3-4 kg uden indhold!).

- Pladsangivelserne er ofte lidt vel små (typisk illustreret med objektiver uden modlysblænder o.l.).

- Der er ofte alt for lidt plads til alt det andet, som der også SKAL være plads til, men som ikke kræver ekstra beskyttelse (madpakke, termo, ekstra tøj osv. osv.).

- Et evt. rum til bærbar computer kan i stedet anvendes til disse andre ting (især hvis rummet ikke har for megen overflødig foring).

- Evt. holder til stativ bør sidde på højre/venstre side, ikke på bagsiden (for så bliver rygsækken alt for uhåndterlig og bagtung at gå langt med).

- De fleste sække har højre side som standard til påspænding af ekstraudstyr. Men hvis man er venstrehåndet – og derfor tager rygsækken på på venstre skulder først – skal ekstraudstyret sidde på venstre side.

- Sækken bør kunne stå/ligge i fx vådt græs uden at bæreselerne ender nede i mudderet – derfor er det smart med sække, der kan åbnes ovenfra eller fra rygsiden.

En god, relativt billig og meget velfungerende løsning, som jeg selv flytter rundt mellem flere rygsække og tasker efter behov: De løse indsatser til Domke-tasker: - se linket HER ; - se linket HER. Domkes 3-rums-indsats er stor nok til 2 forholdsvis store objektiver (3, hvis de to kan stå oven på hinanden), kamera og en pose med masser af småting ovenpå kameraet. Foringen er tynd og let, men rigeligt til almindelig brug. Jeg har selv gjort indsatsen lidt stivere med et par tynde plastplader (skåret ud af et par bøtter med kartoffelsalat...). Plads til det løse ved siden af og nedenunder indsatsen.

Lowepro har sat sig solidt på markedet, men det er vist ikke bare mig, der synes, at deres rygsække generelt er alt for kraftigt forede og dermed for tunge. Kig også på de øvrige muligheder:

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

Hvis ønskesækken ikke kan fås herhjemme, så er der gode chancer hos fx - se linket HER, - se linket HER, - se linket HER og - se linket HER. De har alle et stort udvalg, troværdig info om lager/leveringstid og fornuftige priser.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Brian Thomsen
#4 Kommentar postet d. 22-01-11 kl. 14:37. Emne: Hjælp til taske til foto+div
Tak for linkene Anders.

må til at finlæse efter tasker

Besvar | Kommentér

Klaus Bek Nielsen
#5 Kommentar postet d. 22-01-11 kl. 14:40. Emne: Hjælp til taske til foto+div
Giv mig et praj, hvis du finder noget godt Brian. Jeg har det samme problem, og du ved, hvor meget grej jeg har med i skoven.

Venlig hilsen Klaus

Besvar | Kommentér

Søren Nancke
#6 Svar postet d. 13-02-11 kl. 20:54. Emne: Hjælp til taske til foto+div
Jeg er lidt nysgerig med Kurts fotoudstyr, 11 Kg ?

Det er meget,,,har han mørkekammer med

Søren

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator