Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lisa Ammitzbøll
hvilken slyngplante? (Læst 569 gange) Postet d. 06-02-11 kl. 11:52
Hvad er det for en slyngplante, som jeg har set 2 vidtforskellige steder i Houlkær. I skovenbunden nær Nørresø og ved Kokholmstien i Houlkær i krat. Åbenbart grøn hele året og i vækst.Her i skovbunden i november.

venlig hilsen Lisa

hvilken slyngplante? (Hvad er det for en slyngplante, som jeg har set 2 vidtforskellige steder i Houlkær. I skovenbunden n)
Foto: Lisa Ammitzbøll
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(1438)
#1 Svar postet d. 06-02-11 kl. 11:55. Emne: hvilken slyngplante?
Det er Stedsegrøn Gedeblad - Lonicera henryi - forvildet fra have og kraftigt bredende sig og et vordende landskabsukrudt.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(1048)
#2 Svar postet d. 06-02-11 kl. 12:00. Emne: hvilken slyngplante?
ja der er ingen tvivl om at det er Stedsegrøn Gedeblad - Lonicera henryi, men jeg var ikke klar over at den breder sig hastigt i naturen. Jeg har kun set den i haver.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator