Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Jørgen Grønbjerg
"Fremkaldelse" af digi-fotos (Læst 1396 gange) Postet d. 18-02-11 kl. 00:25
Jeg får printet alt for få af mine billeder! Det skyldes bl.a. at jeg har blandede (og som oftest skuffede) erfaringer med billedkvaliteten af de prints, der leveres af diverse net-butikker.

Er der nogen aktive F&N-brugere, der kan anbefale print-services (gerne webbaserede) hvor kvaliteten er PINGELING??

Fås den bedste kvalitet simpelthen med en god hjemmeprinter, original blæk og super-papirkvalitet i printeren??

Mvh Lars Jørgen

Besvar | Kommentér

Mogens Jørgensen
#1 Kommentar postet d. 22-02-11 kl. 19:07. Emne: "Fremkaldelse" af digi-fotos
Hej Lars Jørgen

Når jeg en gang imellem skal bruge et papirprint af egne billeder, så trasker jeg ned til min lokale fotopusher og får det lavet som håndarbejde. Det overgås ikke i kvalitet og holdbarhed af nogen printer, men det koster selvsagt noget mere.

Venlig hilsen

Mogens

Besvar | Kommentér

Svend Carstensen
#2 Kommentar postet d. 22-02-11 kl. 19:45. Emne: "Fremkaldelse" af digi-fotos
Hej Lars Jørgen

Jeg har god erfaring med Billedbutikken.dk.

Er ikke blandt de billigste, men kvaliteten er meget fin og levering sker fra dag til dag.

Hilsen Svend

Besvar | Kommentér

Thomas Simonsen

Svaraktivitet:

(11)
#3 Svar postet d. 22-02-11 kl. 20:09. Emne: "Fremkaldelse" af digi-fotos
Lars, først og fremmest: er din skærm kalibreret? Ellers er der ingen garanti for at billedet på skærmen ligner udprintet.

Thomas

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#4 Kommentar postet d. 22-02-11 kl. 21:24. Emne: "Fremkaldelse" af digi-fotos
Tak for svarene.

Mogens: Sikkert en god idé, som jeg endnu ikke har prøvet.

Svend: Er prøvet med både gode og mindre heldiget udkomme. Men hurtig leverance, må man sige!!

Thom: Der har du givetvis en vigtig pointe, men det er vel ikke så ligetil endda?? Altså at kalibrere skærmen?

Mvh Lars Jørgen

Besvar | Kommentér

Thomas Simonsen

Svaraktivitet:

(11)
#5 Svar postet d. 23-02-11 kl. 18:03. Emne: "Fremkaldelse" af digi-fotos
Man kan vist nok købe udstyr (soft- og hardware) til kalibrering, og det skulle give det bedste resultat. Men hvis du har en nyere version af Photoshop, kan du bruge det indbyggede kaliberingsprogram Adobe Gamma. Det har jeg selv brugt.

Thomas

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator