Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Natur- og miljøpolitik -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

ivan abramowitz
CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV (Læst 3834 gange) Postet d. 22-02-11 kl. 17:24
Opnåelsen af få solgt en natur til fri udblæsning for fritidsfolket er nu ved at nå sine højder i arbejsprogrammet for Naturstyrelsen i Nordsjælland. I et hedeareal, Melby Overdrev vil skovrideren sælge ud af herlighederne ved at få Fredningnævnet overtalt til at godkende anlæggelsen af en Camping plads i et fredet område. Fredningen i 1930 gik ud på at området skulle bevare i sin nutidige tilstand og at der ikke må anlægges vej henover hede arealet. Ikke desto mindre har fredningsnævnet givet tilladelse til at en med grus funderet cyklesti må anlægges hen over heden. Campingpladsen skal lægges indenfor det fredede lyngareal. Der er ikke foretaget en konsekvens analyse over hvilken belastning den øgede kompakte færdsel mellem Campingplads,klitter og strand vil få for områdets udpegede planter, insekter og fugle i Habitat omådet. Gunstig bevarings status, hvordan skal det kunne opnås for de udpegede arter? Anke frist er den 24 februar og hør kære venner det koster 3000kr.aom man kun får tilbage dersom man vinder sagen! Det er wen NATURPOLITIK jeg godt kunne undvære. Men klage det gør jeg.

CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV (Opnåelsen af få solgt en natur til fri udblæsning for fritidsfolket er nu ved at nå sine højder i ar)
Foto: Melby Overdrev
Besvar | Kommentér

Peder Storup
#1 Kommentar postet d. 22-02-11 kl. 17:44. Emne: CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV
kontakt DN - de må være igang med at udarbejde en klage, eller har allerede sendt en.

Hilsen

Peder

Besvar | Kommentér

Thomas Riedel
#2 Kommentar postet d. 22-02-11 kl. 21:16. Emne: CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV
Skandale. Skal vi lave en samlet F&N klage? Vi kan nok få samlet 3000 kr ind hurtigt. Er der nogen der har et bud på, hvordan en klage skal udformes? De få Natravne der yngler der, er nok de første ofre, hvis campingpladsen bliver til noget. Desuden er der jo også Sortstrubet Bynkefugl, Mosehornugle, Lille Regnspove og mange andre arter som ikke tåler forstyrrelse.

Besvar | Kommentér

Lars Bruun

Svaraktivitet:

(3)
#3 Svar postet d. 22-02-11 kl. 21:19. Emne: CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV
Rooolig nu. Skal vi ikke lige se afgørelsen, før vi hidser os op? Er der et link, vi må se?

mvh Lars

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Riedel
#4 Kommentar postet d. 22-02-11 kl. 21:29. Emne: CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV
Her er hvad jeg har kunnet finde:

- se linket HER

Besvar | Kommentér

ivan abramowitz
#5 Kommentar postet d. 22-02-11 kl. 21:53. Emne: CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV
Kære Thomas. Tak for din solidariske holdning. Jeg har anket og ikke fået en opkrævning endnu, men det klarer jeg. Jeg har fyret op under Caretakerne Arresø, de behandler det i aften og DN har jeg også seNdt kopi af min anke. Det er ikke et fuglebeskytelses område, men jeg har nævnt sortsrubet Bynkefugl og obs af markpiber og henvist til Bassis Analysen,Forslag til Natura 2000 plan for området og til Fredningskedelsen 1930 om en bevarelse af heden m.m.

Besvar | Kommentér

ivan abramowitz
#6 Kommentar postet d. 22-02-11 kl. 22:18. Emne: CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV
Kære Lars.Tilladelsen fra Fredningsnævnet Nordsjælland stod i Frederiksborg Amts Avis i mandags. Desværre har jeg fået bekæftet at min tidligere benævnelse for den nye Naturstyrelse bør være Naturforstyrelsen passer for Naturstyrelsen Nordsjælland! I¨dag nævnes i samme aviser,at distriktet vil sælge den flotte natur til turisterne!

CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV (Kære Lars.Tilladelsen fra Fredningsnævnet Nordsjælland stod i Frederiksborg Amts Avis i mandags. Des)
Foto: Bakke Nellike,Melby Overdrev
Besvar | Kommentér

Thomas Riedel
#7 Svar postet d. 22-02-11 kl. 22:19. Emne: CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV
Måske kan en ekstra klage fra F&Ns brugere være det, der tipper beslutningen i den rigtige retning? Jeg er med på at betale 1/2 klagegebyr, hvis der er nogen der kan forfatte en god indsigelse.

Besvar | Kommentér

Lars Bruun

Svaraktivitet:

(3)
#8 Svar postet d. 22-02-11 kl. 22:23. Emne: CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV
Vi kan ikke klage, da vi ikke er en landsdækkende forening og vi ikke har væsentlige individuelle interesser i sagen. Men hvis fredningsnævnet har truffet en afgørelse uden vurdering iht habitatbekendtgørelsen, vil det være oplagt for DN eller andre at klage, for afgørelsen vil formentlig være ugyldig.

mvh Lars

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

ivan abramowitz
#9 Kommentar postet d. 22-02-11 kl. 22:45. Emne: CAMPINGPLADS I Habitat området MELBY OVERDREV
Tak for linket. Den rapport bekræfter at Halsæs kommune og distriktet har bagt en kage? Det bør måske F og N

(DERSOM DISPENSATIONERNE BLIVER FASTHOLD)PÅKLAGE TIL DEN NYE DIREKTØR?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator