Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Agnete Juul
hvilken svamp (Læst 1692 gange) Postet d. 27-02-11 kl. 08:34
Vesterskoven okt. 2009

Størrelse ca 5 cm i diameter.

Ellers kan jeg ikke sige mere, og føler mig ret dum over ikke at kunne sætte navn på den.

Håber på hjælp.

Venlig hilsen

Agnete Juul

hvilken svamp (Vesterskoven okt. 2009
Størrelse ca 5 cm i diameter.
Ellers kan jeg ikke sige mere, og føler mig r)
Agnete Juul har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#1 Svar postet d. 27-02-11 kl. 18:00. Emne: hvilken svamp
Der er ingen dumme spørgsmål Agnete , her er jeg sikker på at det er unge eks. af Brunstænket Hekseringshat! på grund af farver, størrelse og voksemåde. Indtil oktober sidste år kendte jeg ikke forvekslingsmuligheden Plettet Hekseringshat (Lepista gilva), som har små hygrofane pletter på hatten og fint dunet hatrand.

vh, Torbjørn

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Agnete Juul
#2 Kommentar postet d. 27-02-11 kl. 20:59. Emne: hvilken svamp
Jo, jeg burde have kunnet se det, fordi den er så mange steder heromkring, men altid i en ældre udgave når jeg har fundet den. Jeg har overvejet den, men syntes stokken var for tyk, og lamellerne ikke nedløbende nok.

Også tak her.

VH.

A.Juul

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator