Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Krogh
Hvilken løbebille? (Læst 864 gange) Postet d. 25-03-11 kl. 19:02
Kan nogen hjælpe mig med denne ca. 12 mm lange løbebille fra Volsted i dag?

Mvh

Peter

Hvilken løbebille? (Kan nogen hjælpe mig med denne ca. 12 mm lange løbebille fra Volsted i dag?

Mvh
Peter)
Foto: Peter Krogh
Klik på billedet for original størrelse (800 x 553)
Besvar | Kommentér

Klaus Bek Nielsen

Svaraktivitet:

(3172)
#1 Svar postet d. 25-03-11 kl. 19:23. Emne: Hvilken løbebille?
Hej Peter

Det er en Nebria, men der er to næsten identiske arter, der som regel ender i sp. trods gode fotos. Måske en af supereksperterne kan klare den, men den skal nok, hvis muligt gennemfotograferes fra top til tå.

Venlig hilsen Klaus

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#2 Kommentar postet d. 25-03-11 kl. 20:14. Emne: Hvilken løbebille?
Ja, så er der 2 arter at vælge imellem Nebria brevicollis og N. salina. Ifølge The Carabidae of Britain og Ireland har brevicollis fine lyse hår dorsalt på bagfødderne, salina er hårløs. Som det ses på billedet har billen fine lyse hår dorsalt på bagfødderne – altså brevicollis.

Du skal have mange tak for at lede mig på rette vej, Klaus.

God weekend

Peter

Hvilken løbebille? (Ja, så er der 2 arter at vælge imellem Nebria brevicollis og N. salina. Ifølge The Carabidae of Brit)
Foto: Peter Krogh
Besvar | Kommentér

Klaus Bek Nielsen

Svaraktivitet:

(3172)
#3 Svar postet d. 25-03-11 kl. 20:26. Emne: Hvilken løbebille?
Det er ski flot arbejde - sejt

Tak og i lige måde.

Venlig hilsen Klaus

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator