Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen Kryger
Kan denne svamp bestemmes? (Læst 712 gange) Postet d. 15-04-11 kl. 17:48
Svampen er fundet 15-4-2011 i Store Hareskoven på en svækket bøg. Svampen voksede meget højt i træet, så derfor er der brugt zoom, som deværre gør billedet lidt utydeligt.

Kan denne svamp bestemmes? (Svampen er fundet 15-4-2011 i Store Hareskoven på en svækket bøg. Svampen voksede meget højt i træet)
Foto: Svamp på bøg - men hvilken
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 15-04-11 kl. 19:51. Emne: Kan denne svamp bestemmes?
Den er desværre ikke til at klare uden at komme endnu noget tættere på motivet.

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Tom Smidth

Svaraktivitet:

(305)
#2 Svar postet d. 15-04-11 kl. 20:01. Emne: Kan denne svamp bestemmes?
Jeg vil mene det er bøge spejlporesvamp ud fra vækstform og vært. Hvad bringer dig i tvivl Torbjørn?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 15-04-11 kl. 20:45. Emne: Kan denne svamp bestemmes?
Jeg kender faktisk ikke Bøge-Spejlporesvamp - men hvad vigtigere er så er det ikke muligt at afgøre om det er en poresvamp eller ej fra den afstand! Bestemmelsesforsøg er efter min mening halsløs gerning på den baggrund.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Steen Kryger
#4 Kommentar postet d. 15-04-11 kl. 21:38. Emne: Kan denne svamp bestemmes?
Hej Tom og Thorbjørn

Mange tak for forslaget. Jeg så et billeder af Tom i galleriet, og kan godt se sammenligningen, selv om det var et mere vandret voksene eksemplar.

Desværre kan jeg nok ikke få et closeup, da svampen voksede i 15-20 meters højde.

Mvh Steen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator