Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen Kryger
Endnu en svamp fra Store Hareskov - kan den bestemmes (Læst 701 gange) Postet d. 15-04-11 kl. 17:53
Denne svamp (bægersvamp?) er fundet på ung bøg 15-4-2011.

Jeg synes ikke jeg kan finde en der ligner i galleriet eller min svampebog.

Endnu en svamp fra Store Hareskov - kan den bestemmes (Denne svamp (bægersvamp?) er fundet på ung bøg 15-4-2011.
Jeg synes ikke jeg kan finde en der ligne)
Foto: Bægersvamp?
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 15-04-11 kl. 19:55. Emne: Endnu en svamp fra Store Hareskov - kan den bestemmes
Hej Steen

Det må være en Bævresvamp (i bred betydning); den ligner noget Almindelig Bævretop, men formen er usædvanlig hvorfor jeg ikke er sikker, du er sikker på at værten er bøg?!

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Tom Smidth

Svaraktivitet:

(305)
#2 Svar postet d. 15-04-11 kl. 20:00. Emne: Endnu en svamp fra Store Hareskov - kan den bestemmes
Jeg synes det ligner alm. bævretop meget godt.

Der er kommet lidt form på dem efter regnen først på ugen

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 15-04-11 kl. 20:49. Emne: Endnu en svamp fra Store Hareskov - kan den bestemmes
Indtørrede bævresvampe er altså ikke nemme - men derfor kan Tom godt have ret. Steen, slag på tasken, hvor store er enkeltfrugtlegemerne?

Besvar | Kommentér

Steen Kryger
#4 Kommentar postet d. 15-04-11 kl. 21:44. Emne: Endnu en svamp fra Store Hareskov - kan den bestemmes
Hej Thorbjørn

Frugtlegemerne var ca 2,5 cm.

Mvh Steen

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#5 Svar postet d. 17-04-11 kl. 22:17. Emne: Endnu en svamp fra Store Hareskov - kan den bestemmes
De virker store af enkeltfrugtlegemer at være Steen, jeg er ikke overbevist om Alm. Bævretop.

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator